achtergrondafbeelding

2 reacties

  1. Leo den Ridder schreef:

    Waterstof staat nog in de kinderschoenen. In Leuven zijn werkende zonnepanelen die direct waterstof produceren ontworpen, in Ierland is een manier ontwikkeld om met minder energie op groene wijze waterstof te maken, maar dit moet allemaal verder evolueren. Evenals het idee om vanuit ammoniak (NH3) te vertrekken om zo een ‘waterstof’-aandrijving te creëren. Maar alleszins geloof ik meer in waterstof dan in de elektrische auto die nu zo gepromoot wordt. Want die is allerminst milieuvriendelijk!

  2. Maarten schreef:

    Sorry mensen, voor het milieu is rijden op waterstof een totale ramp.
    Er zou op deze site geen enkele reclame gemaakt mogen worden voor fuelcell.
    Er is slechts 20 % groene energie in de NL stroommix. Het rendement stroom>H2>stroom is zo extreem laag dat er sprake zal zijn van een gigantische toename van CO2 uitstoot.

    Het probleem heet verdringing en wordt veroorzaakt doordat er voor deze verspilling van stroom gascentrales moeten bijspringen. Onverdedigbaar.

    De Toyota Mirai bijvoorbeeld is een auto met factor 3 a 4 meer CO2 in de lucht dan een met een verbrandingsmotor. Maar krijgt door een bestuurlijke dwaling wel een lagere bijtelling en aanschafsubsidie. “Hoe gaan we dat later uitleggen?”


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen