Elektrische Mazda MX-30 komt ook als Luxury
Mazda levert First Edition nu ook in meer kleuren
Mazda’s eerste batterij-elektrische auto – de Mazda MX-30 – was vooralsnog alleen als First Edition te krijgen. Van de MX-30 komt Mazda nu ook met een Luxury-uitvoering die een aantal extra opties kent ten opzichte van de eerder geïntroduceerde First Edition.
Twee uitvoeringen Mazda MX-30
Mazda levert de MX-30 in Nederland dus in twee uitvoeringen. De basisversie is de First Edition. Daarboven positioneert Mazda de Luxury.
Uitrusting Mazda MX-30 First Edition
Mazda heeft tot op heden al 167 exemplaren van de MX-30 First Edition op voorhand verkocht. De variant kost 33.990 euro en heeft bij zakelijk gebruik minimaal 82 euro bijtelling. De First Edition heeft de volgende uitrusting:
- 18-inch lichtmetaal
- Adaptieve LED-koplampen
- Achtvoudig elektrisch verstelbare bestuurderstoel (passagier zesvoudig)
- Climate control
- Displayprojectie op de voorruit
- 8,8-inch TFT-kleurendisplay met bediening via de centrale HMI Commander
- i-Activsense veiligheidstechnologieën zosl Mazda Radar Cruise Control.
- Licht of donker interieur
- Keuze uit exterieurlak Ceramic Metallic, Arctic White Solid, Jet Black, Polymetal Gray en Machine Gray
Uitrusting Mazda MX-30 Luxury
De Mazda MX-30 Luxury kost rijklaar 38.990 euro en heeft ten opzichte van de First Edition de volgende extra’s:
- Smart Keyless Entry
- Bose 12 speaker geluidssysteem
- 360° view monitor
- Schuif-/kanteldak
- Traffic Jam Assist
- Driver Monitor
- Smart Brake Support achter
- Front Cross Traffic Alert
- Keuze uit exterieurlak Arctic White, Ceramic, Jet Black, Polymetal Gray, Machine Gray, Ceramic 3-tone, Polymetal 3-tone en Soul Red Crystal 3-tone
Actieradius
De Mazda MX-30 heeft een 35,5 kWh lithium-ion batterij (e-Skyactiv) waarmee deze crossover ongeveer 200 kilometer moet kunnen rijden op één acculading. Dat is volgens Mazda meer dan genoeg omdat de Europese klant gemiddeld 48 kilometer per dag aflegt. Meer weten over Mazda’s filosofie over elektrisch rijden? Lees dan ons interview met de Mazda CEO.
Nog geen reacties