achtergrondafbeelding
Mazda MX-30

4 reacties

  1. Luc Weide schreef:

    Wat heb ik aan een walbox van 11 kW als mijn EV slechts 6,6 kW kan opnemen ?

  2. johnths2 schreef:

    Volgens de laatste gegevens kan de MX-30 wel aan senlladers,

    De elektrische aandrijflijn van de MX-30 heet voluit E-Skyactiv 141. Daarmee weet je ook meteen hoeveel vermogen de auto levert: 141 pk. Hoe snel de auto daarmee van 0 naar 100 sprint en wat de topsnelheid is weten we helaas nog niet. Wel is duidelijk hoeveel tijd het opladen in beslag neemt. Met een wallbox moet dat bij een laadsnelheid van 11 kW in 9 tot 9,5 uur achter de rug zijn, terwijl een lader van 22 kW er logischerwijs 4,5 tot 5 uur voor nodig heeft. Aan de snellader moet de MX-30 in een half uur tot 40 minuten weer tot 80 procent zijn opgeladen. Mazda geeft 8 jaar of 160.000 km garantie op de auto.

  3. johnths2 schreef:

    @ Luc Weide

    Hopelijk past Mazda de MX-30 nog aan voor de Europese markt, want zo is het geen concurrerende nieuwkomer.
    Ook al is de vanaf prijs redelijk laag, het laden moet echt wel sneller kunnen.

    Het ontwerp van het interieur en exterieur is wel apart en ook de toekomstige combinatie met wankelmotor past wel weer bij het enigszins eigenwijze Mazda.

  4. Luc Weide schreef:

    Een batterij van 35,5 kWh is voor Nederland aardig.
    Wisselstroom laden met 6,6 kW is ongelooflijk klungelig.

    In Europa hebben we wisselstroom met 3 fasen.
    Daardoor kunnen (bijna) alle openbare palen tegenwoordig 11 kW leveren.
    En er zijn restaurants etc. met openbare palen, die 22 kW kunnen leveren.

    Nieuwe Renault Zöe’s kunnen 3,7 / 11 / 22 kW wisselstroom laden,
    alleen afhankelijk van de paal.

    Ik heb zelf een oorspronkelijke Zöe (versie 1)
    Daardoor kan ik ook nog met 43 kW laden
    op (bijna ?) alle gelijkstroomstations (met 50 kW gelijkstroom).


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen