achtergrondafbeelding
toyota-mirai

5 reacties

  1. RGM schreef:

    In wetenschappelijke, medische kringen zal steeds meer belangstelling komen voor de elektrische auto. Met name voor de straling van de accuhoogspanning, het effect ervan op de gezondheid van de inzittenden. De verstoring van het elektrische veld rond en in het menselijke lichaam lijkt een gezondheidsrisico op te leveren. Het ontstaan van onverklaarbare bloedafwijkingen, hersenziekten, wijzen steeds meer in de richting van elektrische auto’s, hoogspanningsleidingen, de verstoring van magnetisch elektronische velden kunnen een diepingrijpende invloed hebben op de fysieke en mentale gesteldheid.
    Onderzoeken gaan het aantonen.

    ——–

    De elektrische auto is slechts tijdelijk, de waterstof auto zal de toekomst hebben en bepalen. Achter de schermen worden er al uitgebreide proeven mee gedaan en zijn er grote vorderingen gemaakt. De tank waarin de waterstof bewaard wordt, er heeft een grote doorbraak plaatsgevonden in de techniek van het opslaan van waterstof. In detail worden er nog allerlei ontwikkelingen geheim gehouden. Een waterstofauto staat straks panklaar bij de dealers…, er zal een stormloop ontstaan om een dergelijke auto te bemachtigen.

    ——-

    Uit voorspellingen 2018.

  2. Richard schreef:

    Waterstof is inderdaad een energie drager, hetzelfde dat benzine, kruit en jou productie is. Als je alleen uitgaat van een chemisch proces dan is dit misschien vervuilend (alles is technisch op te lossen) Maar je hebt zeker nooit een elektrisch proefje gedaan met een batterij, water en twee elektrodes in zout water. Dan krijg je twee keer zoveel waterstof als zuurstof (positieve bijdrage totdat dit weer vervuilend wordt) Het rendement is nu misschien nog niet optimaal, maar dat was het ook niet voor de batterij. Voortgang en kennis geeft ook stimulatie van nieuwe technieken.
    Door dit geneuzel en politieke tegenwerking help je het milieu mee. Maar als je wat technisch onderlegd bent dan praat je geen kul.

    https://www.scientias.nl/rijden-we-dankzij-nederlandse-uitvinding-straks-allemaal-waterstofauto/

  3. Leo schreef:

    Absoluut geen KUL Ton,
    De waterstof moet weliswaar geproduceerd worden, bijvoorbeeld is de daluren in energiecentrales, zolang die ‘groen’ zijn is er geen sprake van verplaatsing van uitstoot. Dan nog, is het veel milieuvriendelijker dan fossiele brandstof en zelfs dan huidig milieuvriendelijk gedachte Lithium-elektrisch. De milieubelasting van de productie van A tot Z en ontmanteling van Lithium batterijen is namelijk zó milieubelastend dat dit het voordeel van elektrisch rijden ten opzichte van LPG of benzine weer opheft. Bovendien is het zwaar corrosieve Lithium nù al minder makkelijk te verkrijgen, laat staan als de wereld er op over gaat. Dat is niet vol te houden…

  4. Ton schreef:

    Wat een KUL !!! Waterstof is geen brandstof, maar een energiedrager.
    Waterstof moet of middels een uiterst smerig chemisch proces uit Koolwaterstoffen gemaakt worden (de vuiligheid wordt gewoon elders uitgestoten !), danwel via elektrolyse uit water.
    Van deze laatste methode blijft uiteindelijk na de Fuelcel maar 55% aan stroom over t.b.v. (elektrische) aandrijving.


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
BOVAG Garantie BOVAG Omruilgarantie Heldere all-in prijzen
Vind je volgende auto op ViaBOVAG.nl. Op viaBOVAG.nl hebben alle auto's BOVAG Garantie. Altijd.

[count] Hyundai Occasions hebben we voor je gevonden