Vijf (potentiele) leasedromen op de Autosalon van Genève
De Autosalon van Genève staat dit jaar bomvol ‘groene’ primeurs. Dit zijn vijf potentiele leasedromen die op de beursvloer schitteren.
Twee Hyundai Tucson hybrides
Hyundai heeft op de Autosalon van Genève twee Tucson hybridemodellen onthuld; een mét en een zónder stekker. De Hyundai Tucson 48V Hybrid Concept is voorzien van een 2,0-liter dieselmotor met 100 kW (136 pk) vermogen en een handgeschakelde zesversnellingsbak. De CO2-uitstoot bedraagt 109 g/km. Volgens Hyundai is de ‘mild hybrid’ een betaalbaar alternatief voor plug-in hybrides.
De Hyundai Tucson Plug-in Hybrid Concept haalt het vermogen uit een 1,7-liter dieselmotor, gekoppeld aan een 7-traps automaat met dubbele koppeling. De dieselmotor levert een vermogen van 85 kW (115 pk) en krijgt assistentie van een elektromotor van 50 kW (68 pk). De lithium-ion polymeerbatterij van 10,7 kWh maakt het mogelijk puur elektrisch aangedreven te rijden over een afstand van meer dan 50 km. Volgens Hyundai is een CO2-uitstoot van minder dan 48 g/km mogelijk.
Mitsubishi Concept XR-PHEV II
Mitsubishi presenteert het kleine broertje van de populaire Outlander PHEV: De Concept XR-PHEV II. Volgens Mitsubishi is de concept al voor 80 procent productieklaar. Het uiteindelijke product zal de ASX opvolgen.
Om gewicht te besparen ontwikkelde Mitsubishi een aandrijflijn die de voorwielen aandrijft. Het systeem zal naar verwachting een zeer lage CO2-uitstoot opleveren van slechts 40 g/km, een van de laagste waardes onder de PHEV’s .
De Magna Mila Plus
De naam Magna zegt je waarschijnlijk niets. Veelal werkt het bedrijf achter de schermen als auto-onderdelenleverancier. Nu trekt Magna de stoute schoenen aan en komt zelf met een concept: de Magna Mila Plus. Een plug-in hybridesportauto. De volledig elektrische actieradius is 75 kilometer, waarna een driecilindermotor bijspringt. Het totale vermogen is 200 kW (272 pk). De CO2-uitstoot bedraagt slechts 32 g/km.
En de prestaties? Volledig elektrisch sprint de coupé van 0 naar 80 km/u in 3,6 seconden. Als beide krachtbronnen samenwerken duurt het sprintje van 0 naar 100 km/u 4,9 seconden.
Nieuw smoelwerk voor de Toyota Auris
Op de beursvloer staan niet enkel studiemodellen. Toyota’s sterkste troef in de hybridemarkt is een facelift ondergaan. Zowel het in- als exterieur van de Auris is onder handen genomen. Bovendien is de Auris veiliger dan ooit dankzij nieuwe actieve veiligheidssystemen die Toyota onder de naam Toyota Safety Sense introduceert. Alle carrosserievormen van de Toyota Auris komen in aanmerking voor 14 procent bijtelling.
Nieuwe motor voor de Renault Zoe
Ook Renault komt met een ‘echt’ model. De volledig elektrisch aangedreven Renault Zoe krijgt een compactere en efficiëntere motor. Daardoor groeit de actieradius van 210 naar 240 kilometer (NEDC). Het vermogen en koppel is gelijk aan de oude motor.
Nog geen reacties