Toyota richt Fuel Cell Business Group op
Europese divisie voor snellere ontwikkeling van waterstof
Toyota Motor Europe heeft de Fuel Cell Business Group opgericht, een Europese divisie voor snellere ontwikkeling van waterstof. Met met deze divisie hoopt Toyota de kansen van waterstof in Europa zo goed mogelijk te benutten. Deze Fuel Cell Business Group gaat toezicht houden op alle Toyota waterstofactiviteiten in Europa.
Hydrogen Society
De Fuel Cell Business Group van Toyota Motor Europe zal samenwerken met industriële partners, nationale en regionale overheden en organisaties om de ontwikkeling van waterstof op meer Europese locaties te stimuleren en vooruitgang te boeken op weg naar een ‘Hydrogen Society’ met alle voordelen van dien.
Brussel
De Fuel Cell Business Group van Toyota is gevestigd in Brussel en zal de businesscase van waterstof versterken en de introductie ervan in mobiliteit en op andere terreinen ondersteunen. Hiermee wordt Toyota’s brandstofceltechnologie toegankelijk voor andere commerciële partijen. De aanpak maakt deel uit van Toyota’s langetermijnstrategie op het gebied van duurzaamheid.
Volgende generatie voertuigen
Thiebault Paquet, Director Fuel Cell Business Group: “De voordelen van waterstof zijn zonneklaar. Daarom verwachten we op korte termijn dat de wereldwijde verkoop van onze brandstofcelsystemen met factor 10 zal toenemen. Het is ook de reden waarom we onze productiecapaciteit drastisch vergroot hebben. Toyota loopt op waterstofgebied voorop, met forse investeringen in een ‘Hydrogen Society’ en de introductie van voertuigen van de volgende generatie, het creëren van nieuwe markten en het realiseren van extra productiecapaciteit.”
Introductie van waterstof in Europa
Om de introductie van waterstof in Europa te versnellen, concentreert Toyota zich op waterstofclusters of ecosystemen waar een lokale infrastructuur transportvloten en mobiliteitsdiensten op waterstof ondersteunt. Toyota is van mening dat dergelijke activiteiten de vraag naar waterstof stimuleren, de kosten verlagen en de levensvatbaarheid van de infrastructuur versterken. Hierdoor zal waterstof op termijn aantrekkelijker worden voor meer consumenten.
Nog geen reacties