Toyota C-HR ook met stekker
C-HR Plug-in Hybrid op komst
Toyota brengt op termijn een stekkervariant van de C-HR. De C-segment crossover krijgt de aandrijflijn van de Prius Plug-in Hybrid. De exacte lanceringsdatum is nog niet bekend.
Volledig elektrisch rijden
De C-HR krijgt dus een 1,8-liter VVT-i Atkinson-benzinemotor én een elektromotor. In tegenstelling tot de C-HR Hybrid kan de C-HR Plug-in Hybrid straks ook volledig elektrisch rijden. Bij de Prius Plug-in Hybrid is dat mogelijk tot maximaal 50 kilometer, tot een snelheid van maar liefst 135 km/h.
LEES OOK: Toyota C-HR – Rijtest
8,8 kWh lithium-ion batterij
Mogelijk neemt de C-HR Plug-in Hybrid ook de 8,8 kWh lithium-ion batterij over die zich in 3 uur op een 230 Volt-aansluiting (Mennekes-stekker) laat opladen. Toyota zal het aandrijfsysteem zo afstellen dat de auto zich zoveel mogelijk op elektrische kracht voortbeweegt. Of Toyota ook koolstofvezel elementen gebruikt voor de C-HR is nog onduidelijk. Bij de Prius Plug-in Hybrid is de achterklep van dat lichtmateriaal gemaakt voor een beter zwaartepunt.
Nóg een motorvariant
Op termijn komt Toyota met nog een motorvariant: een sterkere benzinemotor, vermoedelijk met turbo. Of dit een Gazoo Racing-versie wordt, is nog niet duidelijk. Toyota positioneert de C-HR wel duidelijk als een sportief en dynamisch rijdende crossover, waardoor zo’n uitvoering niet eens zo’n rare gedachte is. De krachtbron van de sportieve Toyota Yaris is een kanshebber. Dat blokt produceert meer dan 210 pk.
Nog geen reacties