Moet deze hippe Renault EV in productie?
Franse klassieker met moderne elektrische aandrijflijn
Wat krijg je als je een klassieke Renault 4 met een Twizy combineert? Maak kennis met de e-Plein Air, een bijzonder project van Renault zelf. Moet deze hippe cabriolet in productie?
Renault 4
Een open koetswerk, geen deuren, een picknick-mand en genoeg vermogen om lekker over landweggetjes te cruisen. De e-Plein Air ziet eruit alsof hij direct in productie kan. De auto is gebaseerd op de klassieke Plein Air uit 1968. Dat was een cabrioletversie van de reguliere Renault 4 en een directe concurrent van de Citroën Mehari.
4L International
Renault besloot ter ere van 4L International om het concept nieuw leven in te blazen. 4L International is een groot Frans festival dat geheel in het teken staat van de Renault 4. Dit jaar bestaat het evenement tien jaar. Genoeg redenen voor Renault om de klassieke 4 een moderne twist te geven.
Klassiek concept vernieuwd
Renault Design, Renault Classic en klassiekerspecialist Melun Rétro Passion sloegen de handen ineen. Als basis werd een klassieke Plein Air genomen die een nieuw dashboard, nieuwe bekleding en stoere wielen kreeg. De meest in het oog springende wijziging is de dichte grille. Die verraadt direct wat er zich onder de motorkap afspeelt.
Lees ook: Aston Martin komt met EV-unit voor klassiekers
Aandrijflijn uit Twizy
De 845cc sterke viercilinder benzinemotor moest namelijk plaatsmaken voor de aandrijflijn uit de Renault Twizy. De exacte technische specificaties houdt Renault nog even voor zichzelf. De Twizy is leverbaar met een vermogen van 7 kW of 12 kW, beide voorzien van een 6,1 kWh-batterijpakket.
4L International vond van 19 tot 21 juli plaats. Wat er met de e-Plein Air gaat gebeuren, is nog even de vraag. Wat ons betreft mag hij zo in productie.
Nog geen reacties