achtergrondafbeelding


5 reacties

  1. Nico Plönes schreef:

    Ik rijd al jaren een Zoë uit 2013, actieradius is geen beperking.
    Die zit tussen je oren.
    Onthaasten, en een B weg nemen ipv snelweg heerlijk!
    Kost slechts in mijn geval 10 minuten per dag retour rit van 100 km.
    Nooit meer benzine.
    Laden doe ik bijna alleen thuis, eigen lader eigen zonnepaneeltjes, iedereen uitlachen en goed voor milieu en portemonnee.

  2. Zen -rijden.

    Inmiddels rijd ik bijna een jaar een Zoe uit 2019 met een accupcapaciteit van 40 kWh. Op één lading haal ik ruim 300 km bij omgevingstemperatuur ca 20 graden Celcius, doordat ik met het vrachtverkeer mee op de rechterbaan rijd, zonder ‘plakken’. De snelheid daar is rondom 85 km/uur. Let wel: volgens GPS gemeten, veel snelheidsmeters tonen dit als 90 à 95 km/uur. De maxmaal toegestande snelheid voor vrachtauto’s is 90 km/uur.

    Ik kom dus steevast later aan dan wanneer ik de maximaal toegestande snelheid (bijna overal nu 100 km/uur) zou hebben aangehouden. Op een rit van 100 km scheelt dit 5 à 10 minuten, afhankelijk van de veerkeersdrukte.

    Echter, ik kom een half uur uitgeruster aan, het is heel veel rustger rijden op de rechterbaan, dus ook prettiger luisteren naar radio, podcasts en handsfree telefoongesprekken voeren

    Ik kom dus dubbel-Zen aan: uitgerust en tegen nog lagere kosten. Overigens vind ik het ook fijn er iets langer over te doen, ik houd namelijk enorm van autorijden, en al helemaal van elektrisch autorijden!

  3. Frans Meulders schreef:

    Ok. Ik wacht er al sinds 2007 op. Renault beloofde toen om in 2012 vier elektrische auto’s op de markt te brengen. Ondertussen nog een leaf 1 proefgereden.. Maar sinds eind 2019 staat ie er. Om ruim 30.000 zakelijke kilometers per jaar af te leggen. En wat een luxe. Mijn eerste schatting komt uit op 16 cent per kilometer, alles inbegrepen. Helaas beleef ik de meeste lol als ik naast zo’n “sportieve auto” bij een stoplicht sta. Dan tip ik toch graag die ECO-toets uit… Wen er maar aan “petrol-heads”.

  4. Peter schreef:

    2 kleinigheidjes op dit mooie verhaal
    Ja ik heb d’r al 😉
    220 volt hebben we al even niet meer, 230 v is het nieuwe 220
    Ander puntjes is dat er gezegd word dat met 11 kwh max langzaam geladen kan worden. Echter met de zoe kan je met 22 kwh langzaam laden.
    snelladen kan met max 50 kwh
    Met het laden heb je ook wat verlies, helaas kan je dus niet zeggen dat als je batterij leeg is je 50 kw nodig heb, dit is beduidend meer.(uit m’n hoofd tot wel 10%)
    Toch met de openbare laadpalen 34 cent nog steeds goedkoper dan benzine.
    De temperatuur gooit ook wat roet in de actieradius, met 25 graden is de wlpt wel benaderbaar maar onder nul is het al snel een derde minder.
    Voor de rest een mooi verhaal en een hele mooie auto.

  5. Will Eisinga schreef:

    ZOE is SUPERZOE.
    ik heb Zonnepanelen, 6000 kWh, laadpaal en EV,
    Denk aan zonnepanelen, rijden op de zon met SUPERZOE.
    verdien geld met energie van het dak, rijden op stroom van de zon
    6 km per kWh.
    een bedrijf met een ZOE wagenpark, Zonnepark, Zonnedak, overdekte parkeerplaats en laadpalen
    verdient geld met lokaal geproduceerde energie voor mobiliteit.
    nooit meer tanken.
    een gemeentelijk Zonnepark voor elektrische mobiliteit levert geld op voor de gemeente.
    nooit meer tanken, buurtbus, schoolbus, gewone bus, dienstauto, gemeentewerf
    personeel, laden op je werk, met Zonnepark, Zonnedak, overdekte parkeerplaats.


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen