Onderzoeksbureau Puls: 'Elektrische proefrit moet aantrekkelijker'
Elektrische proefrit
Slechts zes procent van de ondervraagden reed al eens elektrisch, het percentage dat al eens hybride reed ligt met 14 procent een stuk hoger. Volgens Konrad Weßner van Puls wijzen de cijfers uit dat de branche flink tekort schiet in het faciliteren van proefritten: “Voor het doorbreken van deze innovatieve producten is het dringend noodzakelijk dat er testmogelijkheden zijn. Met testdagen, kortstondige huur en elektrische testauto’s bij evenementen kun je enthousiasme voor deze auto’s van de toekomst opwekken.”
Opel Ampera
Opvallend is dat slechts één op de drie ondervraagden een elektrische of hybride auto kan opnoemen, zo blijkt uit het onderzoek. De Opel Ampera scoort het beste op bekendheid, de elektrische auto met range extender is bij 8 procent van de respondenten bekend. Op plaats twee en drie volgen de Renault Twizy met 2,4 procent en de Smart Electric Drive met 0,9 procent. Weßner wijst erop dat fabrikanten een elektrische of hybride auto beter moeten koppelen aan emoties van consumenten: “Een goed voorbeeld is de positionering van de Renault Twizy. De Fransen zetten de elektrische tweezitter neer als een cult-auto voor stadsbewoners. Met heldere voordelen op het gebied van CO2-uitstoot, lage gebruikskosten en parkeerruimte.”
Het volledige rapport van Puls is hier te bekijken
Nog geen reacties