Hyundai verlaagt prijs KONA Electric aanzienlijk
Koreanen maken elektrische auto voor particulieren aantrekkelijker
De Hyundai KONA Electric 64 kWh is zeer populair in Nederland kunnen we wel stellen. In 2019 was hij in no-time uitverkocht. Toch is voor veel mensen een auto van 41.595 euro niet bepaald een koopje. Accu’s zijn nou eenmaal prijzig. Hyundai komt daarom nu met een KONA Electric 39 kWh met een kleiner accupakket en een scherpe prijs. De Koreanen willen hiermee de elektrische auto voor particulieren aantrekkelijk maken.
Elektrische auto’s 2020
In 2020 komen behoorlijk wat automakers met compacte elektrische modellen. Denk hierbij aan de Opel Corsa-e, Volkswagen ID.3, MINI Cooper SE en de Peugeot e-208. Wat hebben deze modellen gemeen? Een compact accupakket met een actieradius van 200 tot 300 kilometer, en een aantrekkelijke prijs. Hyundai wil ook graag een graantje meepikken op deze markt, en komt daarom nu met de KONA Electric 39 kWh.
Actieradius Hyundai KONA Electric 39 kWh
Met het nieuwe accupakket haal je op een enkele lading 289 kilometer (WLTP). De KONA Electric 39 kWh is voorzien van een 136 pk sterke elektromotor. Binnen 10 seconden sprint de KONA Electric naar de 100 km/u. Dankzij het kleinere accupakket is de 39 kWh variant 150 kilo lichter dan de 64 kWh-versie (1.610 kilogram voor de KONA Electric 39 kWh versus 1.760 kilogram voor de 64 kWh-versie).
3-fase laden
De Hyundai KONA Electric 39 kWh is leverbaar met een 3-fase omvormer, waarmee het accupakket met maximaal 11 kW is op te laden. Dankzij deze laadmogelijkheid wordt de laadtijd bij openbare 3-fase AC-laadstations of via een compacte Wallbox tot wel 20 procent korter. De laadtijd aan de Wallbox thuis is 4 uur en 50 minuten (3-fase 11 kW) of 6 uur en 10 minuten (1-fase 7,2 kW). Ter vergelijking: aan de Wallbox thuis opladen van de KONA Electric 64 kWh duurt 7 uur en 30 minuten (3-fase 11 kW) of 9 uur en 35 minuten (1-fase 7,2 kW).
Prijs
De Hyundai KONA Electric 39 kWh heeft een vanafprijs van 36.795 euro. De auto is daarmee bijna vijfduizend euro goedkoper dan de 64 kWh uitvoering. Of het betaalbaar is voor particulieren gaan we in 2020 zien. De nieuwe variant is namelijk vanaf 1 januari 2020 te koop, de levering start in het tweede kwartaal van het jaar.
Houd van hyundai maar met deze spec nooit!
Nou, voor €5000,- een dikke 100 km actieradius inleveren, ….dacht het niet!
Is inderdaad geen prijsverlaging, wat een kletsartikel, heb zelf de ekona premium, topauto met prima range.
nou dat is nog steeds aan de prijs…blijf ik nog wel ff rijden in mijn bmw i3
Dit is geen prijsverlaging, maar een verkoopprijs voor een uitvoering met een lagere range.
Nog steeds prijzig voor de range en dan ook nog de vanaf prijs