Hyundai verkort laadtijd Kona Electric
Populaire elektrische auto krijgt nieuw laadsysteem.
De Kona Electric heeft Hyundai geen windeieren gelegd. Mede dankzij de gunstige 4% bijtelling voor de zakelijke rijder is de auto niet aan te slepen. Nog geen jaar na zijn introductie presenteert Hyundai de eerste updates voor het model, waaronder een nieuw 11 kW 3-fase laadsysteem.
Blue Link-app
Dankzij het nieuwe 3-fase laadsysteem wordt de laadtijd bij openbare 3-fase AC-laadstations tot 30% gereduceerd. De actieradius van het 48 kWh accupakket bedraagt nog steeds 480 kilometer. Via de nieuwe Blue Link-app kan de bestuurder een laadperiode of een timer voor het opladen instellen.
Verder is het mogelijk om de klimaatcontrole te activeren of de auto te ver- en ontgrendelen. Ook geeft de app informatie over de parkeerlocatie en overige zaken die aandacht vragen van de auto.
LEES OOK: AC- en DC-laden: wat is het verschil?
Nieuw 10,25-inch touchscreen
Binnenin de Kona Electric plaatst Hyundai een nieuw 10,25-inch touchscreen dat informatie geeft over de actieradius en geschatte laadtijden. Verder kunnen passagiers achterin voortaan plaatsnemen op een verwarmbare achterbank.
Hyundai eCall
Ook de veiligheidsuitrusting werd uitgebreid met Hyundai eCall. Dat schakelt automatisch de hulpdiensten in wanneer de airbags geactiveerd zijn of de noodknop in het plafond ingedrukt is.
De vernieuwde Kona Electric is per direct te bestellen. De prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt. Op dit moment is de Kona Electric er vanaf 40.995 euro.
Goede vraag. De app heb ik gevonden, maar ik krijg hem niet aan de praat met mijn gen1 Kona, die ik sinds een maand of 2 rijd
Hallo, ik lees in dit artikel dat er een nieuwe Blue Link-app wordt gelanceerd. Ik zie deze nog niet in de App store. Wordt deze app ook geschikt voor een Kona EV van de eerste generatie, dus met 1 fase lader?