Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid: dit is de vanafprijs
Ioniq-familie nu compleet met Hybrid, Plug-in Hybrid en Electric
Hyundai heeft de Ioniq-familie gecompleteerd met de introductie van de Ioniq Plug-in Hybrid. Qua prijs zit de PHEV-versie precies tussen de Hybrid en Electric in.
Vanafprijs: 29.995 euro
De prijs van de Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid begint bij 29.995 euro. De Ioniq Hybrid kost 24.995 euro (prijsverschil: 5.000 euro) en de Ioniq Electric 33.995 euro (prijsverschil: 4.000 euro).
Dit is standaard
De vanafprijs van 29.995 euro geldt voor de uitvoering i-Motion en is standaard voorzien van volautomatische airconditioning, elektrisch bedienbare ramen, elektrisch inklapbare en verwarmbare buitenspiegels, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, een achteruitrijcamera, een 4,2-inch TFT-display met boordcomputer, 16-inch lichtmetaal, adaptieve cruise control en een met leder afgewerkt stuurwiel.
De middenweg
De Comfort-versie – leverbaar vanaf 33.495 euro – heeft als extra’s nog een 8-inch LCD-navigatiesysteem met achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen, een 7,0-inch HD TFT-scherm met boordcomputer, radio FM/AM, DAB+, SD-card, ondersteuning Android Auto en Apple CarPlay, acht Infinity Sound System-luidsprekers, smart key, chromen accenten op de deuren en raamomlijstingen en LED-verlichting.
De topversie
De topversie is de Premium en kost 35.995 euro. Deze heeft nog lederen bekleding, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel (10 standen), verwarmbare en geventileerde stoelen, een verwarmbaar stuurwiel, blindehoekdetectiesysteem, een schuif-/kanteldak en draadloos opladen van de smartphone.
De aandrijflijn
De aandrijflijn bestaat uit een 1.6-liter Kappa GDi-benzinemotor gekoppeld aan een zestraps-DCT automatische transmissie met dubbele koppeling, gelijk dus aan de Ioniq Hybrid. Het verschil zit hem natuurlijk in de elektromotor en het accupakket, al bedraagt in beide gevallen het systeemvermogen van 103,5 kW (141 pk).
De verschillen
De Hyundai Ioniq Hybrid heeft een benzinemotor met 77,2 kW (105 pk) en een elektromotor met 31,9 kW (43,5 pk) aangevuld met een de 1,56 kWh lithium-ion-polymeerbatterij. De Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid heeft een elektromotor met 45 kW (61 pk) en 170 Nm en een 8,9 kWh lithium-ion-polymeerbatterij. Volledig elektrisch kan de Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ongeveer 63 kilometer afleggen.
De prestaties
In theorie moet de Ioniq Plug-in Hybrid 1.200 kilometer kunnen rijden op een volle tank en acculading. De topsnelheid bedraagt 178 km/u en de 0-100-sprinttijd bedraagt 10,6 seconden.
Nog geen reacties