Gratis laadpas bij aanschaf Mitsubishi Outlander PHEV
Actie in samenwerking met NewMotion
Wie tussen nu en 1 mei 2019 een nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV aanschaft, ontvangt een laadpas waarmee tot eind 2019 gratis kan worden geladen. Liever een laadpaal voor de deur en de stroom zelf betalen? Dan kun je ook kiezen voor een kosteloze installatie van een NewMotion-laadpunt.
Gratis opladen of gratis laadpaal
Met de laadpas waarmee tot eind 2019 gratis kan worden geladen, besparen PHEV-rijders zo’n 1.400 euro aan stroomkosten, afhankelijk van het aantal gereden kilometers. De zogeheten ‘Home Standard’ laadpaal van NewMotion, waarmee zes keer sneller kan worden opgeladen dan via een regulier stopcontact, kost normaal gesproken 1.199 euro. Wie voor deze optie kiest, profiteert bovendien een half jaar gratis New Motion SmartServices.
Deze actie in samenwerking met NewMotion komt tegelijk met de lancering van de grondig vernieuwde Outlander PHEV. Nooit eerder sinds de introductie in 2013 werd de plug-in hybride SUV zo ingrijpend gewijzigd. Behalve allerlei verbeteringen in het interieur is ook de aandrijflijn voorzien van een compleet nieuwe benzinemotor, verbeterde elektromotoren en een 15% grotere batterijcapaciteit.
LEES OOK: Autotest – Mitsubishi Outlander PHEV (2019)
PHEV-aandrijflijn 2.0
De Mitsubishi Outlander PHEV is in feite een elektrische auto, zonder versnellingsbak en met een benzinemotor als generator. De 13,8 kWh-batterij is bij een laadpaal op te laden, maar als die na 30 à 40 kilometer leeg is, slaat de benzinemotor aan om de batterij op te laden. De benzinemotor kan vanaf 60 km/u via een directe overbrenging ook de voorwielen aandrijven, met ondersteuning van de elektromotoren. Boven een snelheid van 125 km/u drijft de benzinemotor altijd de voorwielen aan.
Met de verbeterde aandrijflijn rijdt de vernieuwde Outlander PHEV nog efficiënter, hij is krachtiger en hij biedt een grotere elektrische actiaradius. Tevens is de elektrische topsnelheid verhoogd tot 135 km/u.
Ondanks alle verbeteringen, is de Mitsubishi Outlander PHEV niet duurder geworden. De bestverkochte plug-in hybride van Europa is onveranderd leverbaar voor prijzen vanaf 35.990 euro. De duurste versie, de sportief getinte S-Edition, is er vanaf 50.990 euro.
LEES OOK: Nederland heeft meeste publieke laadpalen in EU
Praktische Actieradius (Elektrisch)tussen 26 – 50 km
Stad – Winter | 40 km |
Snelweg – Winter | 26 km |
Gecombineerd – Winter | 32 km |
Stad – Zomer | 50 km |
Snelweg – Zomer | 32 km |
Gecombineerd – Zomer | 41 km |
Prestaties
Acceleratie 0 – 100 km/u | 10.5 sec |
Topsnelheid | 170 km/u |
Actieradius Elektrisch | 35 km |
Actieradius Brandstof | 560 km |
Totaal Vermogen | 176 kW (239 pk) |
Totaal Koppel | 300 Nm |
Aandrijving | AWD |
Brandstof | Benzine |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | 13.8 kWh |
Locatie Laadpoort | Rechterzijde – Achter |
Laadaansluiting | Type 1 |
Laadvermogen | 3.7 kW AC |
Laadtijd (0->35 km) | 3u30m |
Laadsnelheid | 10 km/u |
Bron actieradius, prestaties, accu en opladen: EV-Database.nl
Nog geen reacties