achtergrondafbeelding

4 reacties

  1. Remy schreef:

    Dat fastned verhaal herken ik sinds kort ook. Ik wilde een opel corsa even met 100kW bijpompen maar dat ging niet gelijk omdat er 1 nissan stond te laden. Ik heb met mijn eigen 22kwh Zoe (43kw ac laden) nooit echt dit gelazer gehad. Jammer dingetje dit dus.

    Nou is het wel zo dat je met de 40 tot 100 kwh autos niet perse vaak bij een snellader komt.

    Ik wilde het vandaag even testen met de opel corsa maar ik had ook gewoon nog 1, 5 uur snelweg blijven rijden. Met een volle accu kan je de hele dag je dingen doen, zo niet dagen achter elkaar.

  2. Hans Nieuwenhuijsen schreef:

    Ik kreeg bij de aanschaf van mijn Zoë Q90 in 2017 een 11kw laadpaal thuis. Alleen bij hoge uitzondering laadt ik elders.

  3. RouteXL schreef:

    > Ik ontdek dat ik inlever op de maximale actieradius. Na een nacht laden zit de batterij op 99% met een
    > actieradius van 278 kilometer. De 329 van de eerste dag is niet meer te halen.

    Die actieradius is slechts een schatting. Je kunt dus wel 329 halen, als je maar minder energie verbruikt.

    > Nee, het komt doordat ik de afgelopen twee dagen op de snelweg filevrij kon doorrijden. Het
    > gemiddelde stroomverbruik stijgt dan, want je vertraagt immers niet en dus win je weinig energie terug.

    Het gemiddelde stroomverbruik steeg omdat je een hogere gemiddelde snelheid had, niet omdat je weinig energie terugwon.

  4. Markske schreef:

    Ik snap dat op het eind de batterij trager zou laden. Echter met mijn eNiro op 7,2kWh wallbox thuis laad die full power tot de laatste minuut of 2.
    Met een granny charger zou dit dus ook zo zijn gezien die het nog 3 keer trager doet
    Met een sneller van 50kW zie je het trager laden verschijnen, afhankelijk van de temperatuur van de batterij, tussen 74 en 85%, dan gaat het van 48kW naar 35kW


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen