Dit betaal je voor de nieuwe Renault ZOE
Vanaf oktober 2019 te bestellen.
Er is een nieuwe Renault ZOE, maar de grote vraag is natuurlijk wat je voor deze elektrische vijfdeurs hatchback gaat betalen? Renault heeft de prijs van de ZOE met Z.E. 50-batterij inmiddels vrijgegeven. De ZOE-prijzen op een rij.
Actieradius Renault ZOE Z.E. 50 2019
Renault rust de ZOE Z.E. 50 uit met een 52 kWh accupakket, goed voor een actieradius van 395 kilometer volgens de WLTP-norm. Opladen kan bij een publiek laadpunt met een snelheid tot 22 kW. Ook nieuw is de CCS-aansluiting voor DC-snelladen (maximaal 50 kW).
De prijs van de Renault ZOE
En wat moet de Renault ZOE Z.E. 50 dan kosten? Prijzen beginnen bij 25.390 euro in combinatie met batterijhuur. Of dat veel mensen gaan doen is nog maar de vraag. Met batterijkoop beginnen de prijzen bij 33.590 euro. Van de Renault ZOE komen verschillende uitvoeringen. We zetten ze hieronder even op een rij.
Renault ZOE batterijkoop
R110 Life – 109 pk – 33.590 euro
R135 Zen – 135 pk – 35.190 euro
R135 Intens – 135 pk – 36.190 euro
R135 Edition One – 135 pk – 37.790 euro
Renault ZOE batterijhuur
R110 Life – 109 pk – 25.390 euro
R135 Zen – 135 pk – 26.990 euro
R135 Intens – 135 pk – 27.990 euro
R135 Edition One – 135 pk – 29.590 euro
Batterijhuur per maand
En wat moet die batterijhuur per maand dan kosten? Dat is afhankelijk van het aantal kilometers per jaar. De huurprijzen en kilometrages op een rij
Tot 7.500 kilometer: 74 euro per maand
Tot 10.000 kilometer: 84 euro per maand
Tot 12.500 kilometer: 94 euro per maand
Tot 15.000 kilometer: 104 euro per maand
Tot 17.500 kilometer: 114 euro per maand
Onbeperkt: 124 euro per maand
Levering
De nieuwe Renault ZOE komt al in oktober 2019 op de Nederlandse markt. De levering start al eind oktober. Daarmee is Renault flink in het voordeel ten opzichten van de Opel Corsa- en Peugeot e-208. Beide auto’s zijn al wel te bestellen, maar de levering van de Opel Corsa-e (330 km range, WLTP) start pas in maart 2020 en die van de Peugeot e-208 (340 km range, WLTP) in het tweede kwartaal van 2020.
JAB
Bij afremmen regenereert hij energie
een laadsnelheid van 100 km per uur is wel heel bijzonder. wat beweegt er tijdens het laden precies en waarom gaat dat zo hard? is dit gunstig of belemmerend?
Waarom rijdt zo’n electrische auto in de stad eigenlijk zuiniger dan op de snelweg? Bij benzine en diesel is dat toch net andersom.
De nieuwe Zoe ziet er aan de buitenzijde bijna hetzelfde uit als het oude model, maar Renault is er toch door het vernieuwde interieur en de range update in geslaagd om het de concurrentie moeilijk te maken. Voor een klein gezin is de Zoe een goede en redelijk betaalbare keuze.