BNR nieuwsradio ontmoet elektrische Renault Fluence Z.E.
Apart
“Erg mooi vinden we hem niet, maar smaken kunnen natuurlijk verschillen. Ondanks dat blijft elektrisch rijden toch altijd een aparte ervaring, ook in deze Fluence,” aldus Schut. “Renault is ambitieus. Het merk wil binnen nu en een paar jaar in ieder segment een elektrische auto op de weg hebben. De Fluence was de eerste echte elektrische auto van Renault en wat mij betreft de allereerste elektrische auto die er als een gewone auto uitziet’, vertelt Meindert Schut. een van de nadelen is het gewicht van de auto korter dan korte actieradius 140 tot 160 kilomete
Accuwisselen
Het lukte Schut alleen niet om de opgegeven actieradius van 140 tot 160 kilometer te halen met de Fluence Z.E. “Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar ik ben nooit verder gekomen dan 100 kilometer met een volle acculading, maar daar heeft Renault een oplossing voor bedacht: accuwisselen. Volgens het navigatiesysteem is het dichtstbijzijnde wisselstation echter in Denemarken.”
Luister mee naar alle ervaringen van Meindert.
Nog geen reacties