achtergrondafbeelding
Renault Zoe R110

2 reacties

  1. van gorp schreef:

    die snellaadfunctie is mijn inziens vooral een verkoopspraatje,immers hoe vaak gebruik je het(dure) snelladen?
    ik rij ondertussen 2 jaar zoe,met ook langere trips tijdens uitstapjes.
    ooit 1 keer gebruik gemaakt van fastnet 43 kw,gewoon als test(de q kan dit wel)de rekening was gepepert.
    voor gewoon dagelijks gebruik heb je al die dure oplossingen beslist niet nodig.
    wat mij betreft zijn de 22kw palen ideaal voor laden onderweg,en nog een beetje beschaafd in prijs.
    thuislader van 3.7kw voldoet prima.

  2. Luc Weide schreef:

    De oorspronkelijke Renault Zoë’s konden opladen met 3,7 / 11 / 22 / 43 kW AC.
    Nieuwere Renault Zoë’s (vanaf 2016) kunnen opladen met 3,7 / 11 / 22 kW AC.

    Een paar jaar geleden waren de meeste oplaadpalen in de bewoonde wereld 3,7 kW AC
    Maar tegenwoordig zijn de meeste van de (in Nederland al 3700) oplaadpalen in de bewoonde wereld 11 kW AC
    En er komen steeds meer restaurants etc. met 22 kW AC oplaadpalen.

    De huidige Zoë kan nog NIET (snel) opladen met DC langs de snelweg.

    Veel andere elektrische auto’s kunnen WEL snel opladen met DC langs de snelweg (50 kW DC),
    maar dan kunnen ze vaak veel minder snel opladen met AC in de bewoonde wereld.

    Hoe is dat met de Hyundai Kona Electric ?


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen