achtergrondafbeelding
Hyundai NEXO (2018)

3 reacties

  1. Ruben schreef:

    Elektrolyse + vervolgens weer omzetten naar elektriciteit is niet heel efficient, bij beide conversies verlies je minstens 30% van de energie, in totaal verlies je dus meer dan de helft. Bij een accu opladen + verliezen naar de elektromotor is dit verlies hooguit 10%. Kortom, op waterstof rijden wordt nooit heel interessant, behalve voor bepaalde nichemarkten.

    Verder is het maar de vraag of dat brandstofcellen heel veel goedkoper worden zoals accus nu doen, en een waterstoftank is ook niet gratis gezien de druk/koeling die nodig is.

    Overigens kost laden in de praktijk minder tijd dan tanken, aangezien je de stekker niet hoeft vast te houden tijdens het laden. Alleen als je langere stukken achter elkaar gaat rijden (voor de meeste mensen minder dan 10x per jaar) kost het meer tijd.

  2. Johan schreef:

    Wat kunnen de gevolgen zijn bij aanrijdingen met zo ‘n auto, brand enexplosie-gevaar …

  3. Janesh schreef:

    Electrolyse is het splitsen van water in zuurstof en waterstof, dus van waterstof en zuurstof water maken en elektriciteit produceren is geen electrolyse.

    Elektrolyse is een chemische reactie waarbij onder invloed van een elektrische stroom samengestelde stoffen worden ontleed tot enkelvoudige stoffen


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
BOVAG Garantie BOVAG Omruilgarantie Heldere all-in prijzen
Vind je volgende auto op ViaBOVAG.nl. Op viaBOVAG.nl hebben alle auto's BOVAG Garantie. Altijd.

[count] Hyundai Occasions hebben we voor je gevonden