achtergrondafbeelding
Nissan LEAF charging

3 reacties

  1. Eimert schreef:

    Of nog erger, allemaal op waterstof. Daar is nog meer elektriciteit voor nodig. Als we dan nog allemaal van het gas af gaan en massaal warmte pompen nemen, is het leed niet te overzien.
    Gelukkig rijd morgen niet iedereen elektrisch en staat waterstof in de kinderschoenen dus is er tijd genoeg om het net uit te breiden.

  2. gerard migchels schreef:

    Beste heer Hofman,

    Gemiddelde Nederlander rijdt ongeveer 13.000 km. Dat is 35 km per dag. Een EV gebruikt ongeveer 17 kwh per 100 km. Dat is 6 kwh. Verdeeld over een avond en nacht van 12 uur is dat 0,5 kw per uur. Kortom, valt best mee. En dan ben ik er vanuit gegaan dat er overdag helemaal niet wordt geladen.

  3. W. Hofman schreef:

    Heeft iemand zich wel eens gerealiseerd dat, wanneer nederland 100% EV’s heeft, dat wanneer de EV’s s’nachts allemaal aan de lader staan, wat dan het resultaat is voor onze elektriciteits voorziening? Dit gaat niet goed komen…., echt niet. Arme transformatoren die in de wijk staan en hogerop in het elektrische netwerk.


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.