achtergrondafbeelding

6 reacties

  1. van gorp schreef:

    wie gaat die premie betalen?degenen die geen ev kunnen betalen,zoals met de zonnepanelen?altijd weer diene zever…..
    diegenen die minder middelen hebben moeten nu eenmaal prioriteiten stellen,
    ik rij ondertussen ev gedurende 3 jaar,en nee ik heb geen behoefte aan tesla prijzen,nog aan auto’s ter grote van een slagschip.
    ik ga dan ook geen 2 -3 keer per jaar voor enkele weken in de zon liggen of op skivakantie,
    en ik betaal mijn wagen zelf,geen lease salaris of bedrijfswagen.
    die premie’s zijn best betaalbaarbaar als ze die ook uitbetalen aan diegenen die het nodig hebben.
    wie een auto koopt van 50000 bv heeft die premie inderdaad niet nodig,die gaan hun beslissing niet laten beinvloeden door een premie van 2500 e ,diegenen die zoiets kopen geven het dubbele van het premiebedrag uit aan nutteloze luxe items.
    schaf de premie af voor alles boven 35000bv,en verdeel het vrijgekomen bedrag onder de anderen.
    maar nee ,we gaan het voetvolk toch niet helpen zeker?
    just hetzelfde als die belachelijke 21%btw op een(luxe) produkt als electriciteit.
    bedankt politiek,jullie flikken het maar weer.

  2. Luc schreef:

    @Wim
    Je hebt gelijk, Wim.
    M’n verontschuldiging. Toch jammer dat de subsidie is stopgezet.

    Heeft iemand nieuws over de Nederlandse subsidies voor particulieren?

  3. Wim Pauwels schreef:

    @Luc
    Via volgende link krijg je een overzicht van de premie: https://www.vlaanderen.be/premie-voor-een-nieuw-zero-emissie-voertuig#bedrag
    De Seat Mii electric heeft een cataloguswaarde van 21.190 euro. Dat is lager dan 31.000 euro. Vandaar een premie van 4.000 euro.
    @Geert
    Subsidies en premies zijn hulpmiddelen om nieuwe, milieuvriendelijke technologieën opgestart te krijgen. Voor de zonnepanelen is er nogal royaal en lang gesubsidieerd in Vlaanderen. Het heeft wel een gunstig effect gegenereerd op de hoeveelheid groene stroom en de productiekost van panelen. Hierdoor zijn ze nu zonder subsidie rendabel geworden. Hetzelfde effect zouden we moeten krijgen voor de elektrische wagens. De budgetten voor de premies lagen alvast een grootte orde lager dan voor de zonnepanelen (5 miljoen euro per jaar). Men had kunnen beslissen om alleen de goedkope elektrische wagens verder te subsidiëren. Dan was het voordeel beschikbaar voor Jan modaal. De laadpalen zullen wel volgen als er meer elektrische voertuigen op de weg komen.

  4. Luc schreef:

    @Wim Pauwels
    De Vlaamse premie was maximum €4000,- Voor de Seat uit jouw voorbeeld kreeg je zeker geen €4000,-
    Het is zeker een foute beslissing van de Vlaamse regering om de premie af te schaffen.

    Ik ben ontzettend nieuwsgierig welke premie (subsidie) de Nederlandse regering in petto heeft voor particulieren en wanneer ze dit bekend gaan maken.
    Iemand een idee?

  5. Geert schreef:

    Wie gaat die premies betalen ,,zal het zijn zoals met de zonnepanelen die mensen die geen kunnen betalen

  6. Wim Pauwels schreef:

    De Mii Electric is van Seat, niet van Skoda. In Vlaanderen is de catalogusprijs 21.190 euro. Seat geeft een extra korting van 1.500 euro. De Vlaamse overheid geeft een premie van 4.000 euro. Netto prijs inclusief BTW: 16.000 euro (voor bestellingen tot en met 31/12/2019). Dit is momenteel de goedkoopste elektrische wagen in Vlaanderen en bovendien een met een prima rijbereik (260 km WLTP). Helaas vervalt de Vlaamse premie in 2020. Voor snelle beslissers.


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen