Plug-inhybride Golf GTE komt in september
Volkswagen heeft zijn plug-inhybride Golf klaar voor productie. De nieuwe Golf GTE is voorzien van een 1,4-liter TSI-benzinemotor die optimaal samenwerkt met een krachtige elektromotor. De auto is in staat om afstand van maximaal vijftig kilometer volledig elektrisch te rijden. Mede daardoor is de CO2-uitstoot vastgesteld op 35 g/km, waarmee de Golf GTE in aanmerking komt voor 7 procent bijtelling bij zakelijk gebruik.
De nieuwe Volkswagen Golf GTE komt in september op de markt. Het is de derde ‘GT-versie’ in de Golf-reeks en net als de Golf GTI en GTD is hij gericht op sportiviteit.
De eerste plug-inhybride Golf levert een piekvermogen van 150 kW (204 pk) en maximaal 350 Nm koppel. Een automatische transmissie is standaard. De elektromotor wordt gevoed door een lithium-ion-accu met een capaciteit van 8,8 kWh, waarmee de Golf GTE volledig emissievrij kan rondrijden. De ‘elektrische’ maximumsnelheid bedraagt dan 130 km/u. De stekkeraansluiting bevindt zich achter het VW-logo aan de voorzijde.
Als lid van de GT-familie is de Golf GTE voorzien van sportieve details en het uiterlijk is geïnspireerd op dat van de Golf GTI en de e-Golf. De GTE is herkenbaar aan de led-dagrijverlichting in een C-vorm en de blauwe accenten aan de voorzijde. De prijzen en de standaarduitrusting worden later dit jaar bekendgemaakt.
Met de komst van de GTE is de Volkswagen Golf ’s werelds eerste auto die leverbaar is met alle mogelijke ‘aandrijfvormen’ van dit moment: benzine, diesel, CNG (aardgas/biogas), elektrisch en plug-inhybride. Ook de toepassing van een waterstof-aandrijflijn is in de toekomst realiseerbaar.
Nog geen reacties