Voorbereiding introductie Peugeot e-208 in volle gang
"De reserveringen overtreffen nu al onze verwachtingen"
De Peugeot e-208 komt pas in het tweede kwartaal van 2020 op de markt, maar de voorbereidingen zijn nu al in volle gang. De recent geïntroduceerde reserveringsmodule blijkt populairder dan verwacht. “Straks is een derde van alle verkochte 208-modellen een e-208”, aldus Robert-Jan Dekkers, Energy Transition Director Peugeot.
Overtreft de verwachtingen
De nieuwe Peugeot e-208 belooft een grote rol te spelen in het modellengamma van Peugeot. Met een WLTP-actieradius van 340 kilometer, een vanafprijs van 36.250 euro en (voor de zakelijk rijder) 4% bijtelling kan de elektrische B-segmenter een groot succes worden.
Het is nog even wachten op zijn showroomdebuut, maar er is nu al veel interesse in het model: “We zijn een aantal weken geleden gestart met een reserveringsmodule, waarbij geïnteresseerden zich kunnen inschrijven voor de e-208. Hij overtreft nu al onze verwachtingen. Straks is een derde van alle verkochte 208-modellen een e-208”, aldus Robert-Jan Dekkers, Energy Transition Director Peugeot.
Pioniers
Het is niet de eerste keer dat er elektrische modellen in de Peugeot-showroom verschijnen. In 2010 introduceerde het merk de iOn, gevolgd door de e-Tepee Partner. Die speelden beide geen grote rol in de verkoopstatistieken, maar zijn toch van groot belang geweest voor Peugeot. Dekkers: “De iOn en e-Tepee Partner zijn voor ons echte pioniers waarmee onze klanten en dealers voor het eerst kennis maakten met een elektrische Peugeot. In 2018 zijn honderd elektrische modellen verkocht. Voor onze dealers een mooie voorbereiding op de komst van de e-208.”
Benzinemotor voor de vakantie
Met de nieuwe e-208 wil Peugeot ook een aantal valkuilen ontwijken. Elektrisch rijden is voor veel particulieren nog erg duur. Ook range anxiety en een beperkt trekgewicht zijn voor klanten redenen om niet in een elektrische auto te stappen. Peugeot werkt daarom aan een private leaseconstructies die elektrisch rijden een stuk aantrekkelijker moeten maken. Verder wordt er een concept ontwikkeld waarbij e-208-rijders een auto met benzine- of dieselmotor kunnen huren voor de vakanties.
CO2-uitstoot verlagen
Overigens richt Peugeot zich niet alleen op volledig elektrische modellen. Ook de modellen met plug-in hybride, diesel- en benzinetechniek worden doorontwikkeld. “Iedereen volledig elektrisch laten rijden, is geen doel op zichzelf. Het doel is om als merk de CO2-uitstoot te verlagen. Daarom ontwikkelen we ook efficiënte plug-in hybride-aandrijflijnen die gemiddeld minder dan 50 gram CO2 per kilometer uitstoten.”
2025 elk model geëlektrificeerd
De Peugeot 508 SW en 3008 zijn in de toekomst leverbaar met een plug-in hybride aandrijflijn. Die bestaat uit een 1,6-liter PureTech benzinemotor, een 80 kW elektromotor en een 11,8 kWh batterij. Die leveren 165 kW (225 pk) en volgens de WLTP-test kan een afstand van 40 km volledig elektrisch worden gereden. Vanaf 2025 heeft elk model van Peugeot een geëlektrificeerde aandrijflijn.
Lees ook: Peugeot 3008 en 508 SW ook als plug-in hybride
Nog geen reacties