achtergrondafbeelding

2 reacties

  1. Ramon D schreef:

    ‘De 1-fase-laadpaal maakt gebruik van de standaard netwerkverbinding die de meterkast ook heeft. Dat is de meest eenvoudige en dus meest betaalbare aansluiting, maar het maximale laadvermogen wordt hiermee wel beperkt tot 3,7 kW’
    Deze vaststelling is wel erg basis. Een standaard huisaansluiting kan in de meeste gemeenten zonder extra kosten worden aangepast naar 1 fase 35A, nieuwbouw is veelal standaard 40A. Uw stroomleverancier of netwerkbeheerder kan u hier zeker over informeren. (veelal te vinden via hun website)
    Met een 35A huisaansluiting en een laadpaal die is voorzien van ‘loadbalancing’ en na installatie van een (speciale) aardlekautomaat, kan je thuis zonder problemen tot 7,4Kw laden. De meeste auto’s zijn dan binnen 1 nacht volledig opgeladen.
    Een verhoging van het vastrechtbedrag wordt hiermee dus bespaard.

  2. Luc Weide schreef:

    “… Het Europese stroomnet maakt gebruik van die 3-fasenspanning, dus het is een kwestie van een relatief eenvoudige aanpassing in de meterkast. Bedenk wel goed of deze aanpassing in jouw geval echt nodig is (niet iedere auto is er bijvoorbeeld voor geschikt), want het jaarlijkse vastrechtbedrag van de woning wordt hiermee wel flink verhoogd…”

    Hangt af van de auto: Als de auto er WEL voor geschikt is, dan kost de aanleg van 3-fase stroom (3 x 16A) éénmalig wat extra. Het VASTRECHT blijft echter gelijk.


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen