Nederland heeft e-zones nodig
Elektrisch Amsterdam
“Een grote stad als Amsterdam zou moeten bepalen dat er in 2020 alleen nog maar elektrische voertuigen in de stadskern mogen rijden”, aldus Beers. “Nederland is op het gebied van fijnstof één van de smerigste landen. We zouden een voorbeeld moeten nemen aan hoe Engeland, Frankrijk en zelfs China de emissieproblemen in de grote steden aanpakken.” Voorwaarde is volgens Beers dat Nederland hiervoor een eenduidig en helder beleid ontwikkelt.
Groeimarkt voor ev
Het aanwijzen van de elektrische zones zet mensen in steden aan het denken, aldus Beers: “Er rijden in steden duizenden auto’s rond die dagelijks niet verder komen dan 20 kilometer. Voor de elektrische auto ligt er hier een enorme groeimarkt!”
Grote automerken
Beers bemerkt dat de grotere automerken steeds sneller accelereren op het gebied van elektrisch rijden. “In 2020 voorspel ik dat 5 procent van alle auto’s in Nederland elektrisch rijdt. Er is momenteel geen enkele groot automerk dat de komende jaren minder dan 2.000 elektrische auto’s op de markt brengt. Dat wil wat zeggen.”
Nog geen reacties