Hyundai frist de IONIQ Plug-in Hybrid en Hybrid op
Nieuw infotainmentsysteem en aangescherpt uiterlijk
Hyundai heeft de gefacelift IONIQ Plug-in Hybrid en Hybrid gepresenteerd. Het model is sinds 2016 op de markt en sindsdien zijn er al meer dan 60.000 exemplaren verkocht. Ook in Nederland is de IONIQ erg populair vanwege het lage verbruik en de gunstige bijtelling. De eerste facelift beperkt zich tot het uiterlijk en de veiligheidssystemen van de auto.
Nieuwe wielen, nieuwe kleuren
De Ioniq krijgt een nieuw ontworpen grille en een aangepaste voorbumper met zilverkleurige bumperdelen, nieuwe luchtinlaten en gewijzigde dagrijverlichting. Ook ’s nachts is de vernieuwde Ioniq te herkennen aan de nieuw ontworpen LED-koplampen. De auto is voortaan te bestellen met nieuwe 15-inch, 16-inch of 17-inch lichtmetalen wielen en vier nieuwe exterieurkleuren: Fluidic Metal, Electric Shadow, Liquid Sand en Typhoon Silver.
Uitgebreide veiligheidsvoorzieningen
Binnenin de Ioniq zijn de grootste wijzigingen waarneembaar. Naast nieuwe interieurkleuren is de auto voortaan uitgerust met een 10,25-inch touchscreen dat voorzien is van Hyundai’s LIVE Services. Daarmee kan de bestuurder informatie opvragen over het weer, verkeer, flitspalen, snelheidscontroles, parkeerlocaties en de dichtstbijzijnde oplaadstations. Via de Blue Link-applicatie kun je vervolgens informatie over het accupakket opvragen. Naast Apple Carplay en Android Auto is er voortaan een nieuwe Bluetooth-functie en eCall aanwezig. Dat belt automatisch de hulpdiensten als de airbags of alarmknop geactiveerd zijn.
De IONIQ Plug-in Hybrid en Hybrid zijn voortaan standaard voorzien van een nieuwe actieve veiligheidsuitrusting. Die bestaat uit: Front Collision Warning en Avoidance Assist met voetgangers- en fietsdetectie en Driver Attention Warning dat in de gaten houdt of de bestuurder niet in slaap valt. Lane Keep Assist en High Beam Assist behoren ook tot de standaarduitrusting.
Prijzen
Onderhuids verandert er weinig, daar ligt nog steeds een plug-in hybride aandrijflijn die bestaat uit een 1,6-liter benzinemotor en een 8,9 kWh lithium-ion accupakket. Die leveren gezamenlijk 104 kW (141 pk) en 265 Nm koppel. De Ioniq Plug-In Hybrid en Hybrid kunnen volgens de WLTP-cyclus 50 kilometer volledig elektrisch rijden. Hyundai voegt Eco-DAS toe (Eco-Driving Assist System) dat met behulp van het navigatiesysteem de bestuurder helpt om zo efficiënt mogelijk te rijden.
Wanneer de vernieuwde Hyundai IONIQ in de showroom staat is nog niet bekend. De priijzen worden later bekendgemaakt.
Lees ook: Groter accupakket voor Hyundai IONIQ Electric
Nog geen reacties