Hybride Volkswagen Cross Coupe debuteert in Tokyo
MQB-platform
De slechts 784 kg wegende Cross Coupe is de eerste auto van het nieuwe MQB-platform van Volkswagen. De auto oogt groot, maar is dat niet. Het compacte model zit met zijn 4,35 meter lengte, breedte van 1,87 m en hoogte van 1,52 m precies tussen de Golf en de Tiguan in. Volkswagen geeft aan dat we het design van de grille en koplampen terugzien bij toekomstige modellen. De coupe-achtige daklijn geeft de auto een vlotte en sportieve uitstraling mee.
Hybride aandrijflijn
De hybride-aandrijflijn van de Cross Coupé combineert de kracht een TSI-benzinemotor met 110 kW (150 pk)met een elektromotor met een vermogen van 40 kW (55 pk). De twee motoren drijven via een zeventraps DSG-transmissie individueel of samen de vooras aan. De tweede elektromotor 114 kW (155 pk) sterk, is op de achteras aandrijven gemonteerd. Het totale systeemvermogen bedraagt 195 kW (266 pk).
lithiumion
De lithiumion-batterij heeft een opslagcapaciteit van 9,8 kWh. Opladen kan via het reguliere stroomnet, de TSI-motor die als generator fungeert en via het regeneratieve remsysteem. De Cross Coupe kan zo’n 45 km puur elektrisch rijden, daarna schakelt de TSI-motor automatisch in. Bij het accelereren in de hybride-modus zorgt de ondersteuning van de elektromotoren voor een waar turbo-effect. Het is ook mogelijk om in de 4WD Offroad-, de zuinige City- en de Sport-modus te rijden.
Verbruik
Het gemiddelde brandstofverbruik van het studiemodel bedraagt 1 op 37 (2,7 l/100 km). Dit komt overeen met een CO2-uitstoot van 62 gram/km. Dat klinkt allemaal erg aantrekkelijk, maar enthousiastelingen moeten nog even geduld hebben. Volkswagen heeft nog geen productiedatum bekendgemaakt.
Original post blogged on b2evolution.
Nog geen reacties