Test: Elektrische Renault Fluence Z.E. rijdt comfortabel
Europese testcyclus
Links en rechts op het voorspatbord zit een klepje: daar gaat de ene stekker van de laadkabel in. De andere hoort in het stopcontact. De accu kan 22 kWh stroom opslaan, waarmee de auto volgens de Europese testcyclus van 185 kilometer kan rijden.
Reputatie
Het Franse merk heeft een geweldige reputatie op het gebied van comfort. En daaraan doet de Fluence Z.E. op geen enkele manier afbreuk. De krachtige elektromotor maakt vrijwel geen geluid, waardoor de auto superstil over het asfalt zoeft. Prettig veercomfort, makkelijke besturing en fijne stoelen maken de rijbeleving zeer comfortabel.
Bijzonder luxe
Verder is de Renault bijzonder luxe uitgerust: parkeersensoren achter, een navigatiesysteem, automatische klimaatregeling, parkeersensoren, cruisecontrol, een regensensor; hij heeft het allemaal. Waar de auto dankzij elektrische aandrijving wint aan comfort en souplesse, moet hij wel iets inleveren op laadruimte. Door de accu blijft er 370 liter laadruimte over.
Prijzen
De Fluence Z.E. is er voor een vanafprijs van 25.990 euro. Daar komt elke maand een bedrag bij voor de huur van de accu (die blijft van Renault). Voor accuhuur brengt Renault circa 100 euro per maand in rekening.
Lees ook:
Renault Scénic flink onder het mes
Nog geen reacties