achtergrondafbeelding

22 reacties

  1. T G Klinkenberg schreef:

    18 september 2020

    Een Elektrische auto rijden is niet rendabel meer tegenover gestelde benzine en diesel auto rijden dat wat mijn betreft een slecht resultaat van milieu rapport.
    Een Elektrische auto rijden moet vrij zijn van de bijtelling van de belastingdienst en de wegenbelasting is niet optie tegenoverstelde de Elektrische auto vrij rijden van de belastingdienst.
    Een Elektrische auto is een vriendelijk milieu auto en Veilig Verkeer Nederland en schonen autowegen daarom moet het belasting vrij zijn uw betaald al aan belasting de aankoop met BTW belasting.
    Een Elektrische auto is gunstig tegenovergestelde voorwaarden van milieu eisen die dringen verzocht klimaat akkoord na te komen en dat scheel miljarden aan orde en diensten.

  2. Peter schreef:

    WE moeten met z,n alle naar den Haag om die sufferds in de kamers uit te leggen dat we het niet meer pikken en dat ze aan het laatste gas kunnen.
    Voor die dik nekken is alles geregeld en ze strijken overal geld van op ,geld dat van de gewone man afgepakt wordt door allerlei wetjes op te leggen
    en we geen kant meer op kunnen

  3. Overbelasting schreef:

    Geen partij onbetrouwbaarder dan onze overheid. Los van het feit dat het nog maar de vraag is of een electrische auto wel duurzaam is loopt onze overheid als een kip zonder kop achter deze hype aan. Er wordt van alles beloofd maar uiteindelijk gaat het toch om de centen. En zolang onze overheid alles belast blijven we voor verrassingen staan en weten we zelden waar we aan toe zijn. Omdat alles fiscale consequenties heeft kan wat op maandagavond besloten is op dinsdag al weer achterhaald zijn. De BPM had allang afgeschaft moeten zijn maar in plaats daarvan wordt de bpm wetgeving voortdurend gewijzigd en voornameljjk verhoogd. We zouden al sinds 2012 rekeningrijden maar dat wil maar niet lukken. Simpelweg omdat deze overheid niet gebaat is bij een simpel en rechtvaardig wegenbelastingsysteem omdat de huidige situatie meer geld oplevert.

  4. Iemand had het over een Young timer. Super interessant qua bijtelling.

    ” Bij auto’s die ouder zijn dan 15 jaar is de bijtelling 35% van de waarde in het economisch verkeer (dagwaarde).”

    Heeft dan weer niets met CO2 te maken.

  5. C N schreef:

    Combineer zakelijke ritten en priveritten… hang aan iedere priverit een zakelijk doel en je gebruikt de autp zakelijk. Of zie ik dat verkeerd? Als je boodschappen doet ga je wat voor de zaak kopen… doe je meteen ook je boodschappen… Doe je boodschsppen van werk naar huis… zakelijke rit… Kan dat niet?

  6. The green mile schreef:

    In Amsterdam moet je wel je zakelijke auto gebruiken om privé te rijden, je mag immers maar 1 auto op je parkeervergunning hebben.

  7. Meijer schreef:

    Mr / Misses
    Goeden avond een Yongtimer past niet in deze tijd ?
    Iedere ondernemer moet vrij zijn om zijn eigen keuzes te kunnen maken .
    De regering laat ondernemers niet in hun eigen waarde , vandaag dit , morgen dat .
    IK Kan je gerust stellen
    De multinationals , hebben nog nooit hoeven bloeden , het is altijd de ondernemer , & de kleine man .
    Die iedere keer voor de GROTE fouten van de Grote man OPDRAAIEN KAN .
    DROOM LEKKER VERDER
    Als iedere verandering een verbetering zou zijn , zou het geweldig zijn !
    Helaas zijn er al vele (verbeteringen) fout gegaan & teniet gegaan !

  8. Cornelia schreef:

    De reactie over de bijtelling dat je niet prive hoeft te rijden. Inderdaad als dat niet wilt. Geen auto van de zaak maar zelf een kopen. Als je die moet financieren denk ik dat de evt. Bijtelling toch voordeliger is..

  9. Ronald schreef:

    Ik heb een Opel Ampera 1, Toyota Prius PEHV en een Mitsubishi Outlander. Allemaal MOEST ik ze na 5 jaar de deur uit doen omdat ik als ZZP er niet van zakelijk naar prive mag zetten. En dus van respectievelijk 0, 0 en 7 naar 25!% niet 22% zou gaan in de bijtelling.. dus effe 15.000 euro aan bijtelling ophoesten voor een auto met een DAGwaarde van 15000… helemaal zot die belastingdienst.

  10. Willem schreef:

    Wat een gezeur en gezeik over het verhogen van de bijtelling. Om moe van te worden….. Als werknemer met een auto van de zaak heb je nou eenmaal een luxe-probleem: niet elke werknemer krijgt een auto van de zaak waar echt alles voor geregeld is, verzekering,brandstof,onderhoud etc….. Als zelfstandige kun je klagen over zowel het leasebedrag dat je maandelijks moet aftikken,als de bijtelling. Maar iedereen die hier klaagt over de bijtelling vergeet één ding: je HOEFT de auto niet privé te rijden,dan heb je ook geen bijtelling. En als je dan wel een privé auto hebt,bouw je tenminste ook nog schadevrije jaren op, tenzij het een youngtimer is. Dus advies: wil je eigen niet zeiken over de hoogte van je bijtelling,ga dan de auto alleen zakelijk rijden,en koop er zelf een auto bij voor privé…..

  11. Kees schreef:

    Houd iedereen die roept dat de auto vd zaak gratis is er rekening mee, dat de baas de auto heeft gekocht/betaald. En daarna in 5 jaar de berijder nog een keer de helft. (Bij 22%) dus hoezo gratis.
    Ik zeg niet dat bijtelling erg is. Maar gratis is het zeker niet. En als zzp’er kun je natuurlijk ook je auto prive kopen, dan heb je geen bijtelling, maar er zal een reden zijn dat je dat niet hebt gedaan!

  12. Jan Hoek schreef:

    Weloverwogen een veel duurdere electrische auto besteld, waarbij de bijtelling van 4% een belangrijke reden was. Door lange levertijd krijgen we auto pas in 2020. Belachelijk dat de verhoging van de bijtelling nu een jaar vervroegd wordt. Je kan de regels niet tijdens de wedstrijd veranderen. Ik voel me bestolen door de overheid en heb er geen goed woord voor over.

  13. Rene schreef:

    Kut bijtelling als je niet zo veel verdient hang je 1 of een bedrijfsauto en een particuliere auto dus lekker prijzig 2 of een bedrijfsauto en verschrikkelijk veel bijtelling dus hoe dan ook wordt je genaait

  14. Peter schreef:

    Carlo Rijsdijk vergeet je de invoerrechten niet en dat je geen inwoner bent in Duitsland. Dat is ook al ingedekt door de nederlandse regering.

  15. Jansen schreef:

    Als zzper betaal ik zelf de auto en dan heb ik ook nog een die bijtelling
    Al die mensen die auto van de zaak hebben hoeven hem niet te betalen dus wie heeft hier voordelen

  16. Klaas schreef:

    Stop nu eens in Nerderland, om het liefste jongetje van de klas willen blijven. Neem nu eens een voorbeeld aan jullie slimme buren. Duitsland. Veel zaken zijn daar goed geregeld.

  17. Luc schreef:

    Steeds maar over die bijtelling. Ook door de media (zoals deze hier). Mensen die hun auto niet zelf hoeven te betalen krijgen dan nog de meeste voordelen. Maar diegenen die het zelf moeten bekostigen laten ze in de kou staan.
    Wat wordt er gedaan voor de particulieren? Wanneer wordt dat eens gefinancierd? Ok, geen BPM en wegenbelasting. Maar dat is ook voor die zakelijke rijders van toepassing. Dit is eigen aan de EV.
    Resultaat: het rijden in een EV is fiscaal gratis maar de particuliere koper moet alles zelf betalen en de zakelijke rijder niets!

  18. M Swegler schreef:

    Niet iedereen in Nederland zal elektrisch gaan rijden . En dag is omdat er te weinig mogelijkheden zijn om : Te koken ,verwarmen , licht etc. Zelfs al we heel Nederland vol leg g en met zonnepanelen en windmolens plaatsen . Zelfs dan hebben voor alles nog te weinig !!! Maar leg ze dat maar eens uit in Den Haag .

  19. johnths2 schreef:

    Bijtelling, bijtelling – Laat de overheid maar eens wat meer gaan doen voor de particuliere autokoper.
    De in eerste instantie beloofde € 6000 subsidie voor particuliere kopers is vrij snel van tafel geveegd.
    Wanneer je in Nederland een transitie naar elektrisch rijden door wilt voeren, dan zul je als overheid over de brug moeten komen.
    De particulier heeft financieel meer moeite om over te stappen op een EV, dan de leaserijder.

  20. Carlo Rijsdijk schreef:

    Weer een gemiste kans, kijk eens naar de Duitsers , hoewel er tot op heden de Duitsers niet warm lopen voor de elektrische auto stimuleert de regering het wel , met een bijtelling van 6 procent en geen wegenbelasting !! reken dan nog dat daar een Audi E-tron ook nog circa € 10.000 voordeliger is zullen we straks allemaal de grens over gaan en daar de auto,s kopen

    Weg inkomsten Nederlandse staat, jaag ons allemaal maar over de grens , hoe dom kunnen onze ambtenaren zijn die dit allemaal bedenken .

  21. Ger schreef:

    Als onze regering wil dat wij overstappen op een elektrisch aangedreven auto zal dit voor langere tijd gestimuleerd moeten worden. Op dit moment is het aanbod nog te beperkt en te duur om over te stappen. Het is dus nog veel te vroeg om nu de stimuleringsmaatregelen af te bouwen. Een gemiste kans.

  22. P. Missler schreef:

    Het zat er natuurlijk wel in dat de bijtelling voor elektrische auto’s aangepast zou gaan worden. Uiteindelijk rijden we straks allemaal elektrisch en dan mist de staat accijns inkomsten. Ook zal er betaald moeten worden voor de infrastructuur die de komende jaren behoorlijk aangepast zal moeten worden (meer laadpalen vergt immers meer elektriciteit bijvoorbeeld) Een schonere planeet om aan onze kinderen en kleinkinderen door te geven zullen we in moeten investeren of we het nou leuk vinden of niet en dat gaat gepaard met extra kosten die door iedereen gedragen zal moeten worden. Ik hoop alleen dat dit wel evenredig gebeurd en dat ook de overheid en de grote multinationals hun verantwoordelijkheid nemen en niet alles doorberekenen aan de burgers.
    Een mooie stimulans om het elektrisch rijden verder te stimuleren in het bedrijfsleven is het afschaffen van de youngtimer regeling. Dat is echt niet meer van deze tijd.


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen