Accenture: "41% van de Nederlandse consumenten overweegt een elektrische auto te kopen"
7.000 consumenten uit 13 landen
De bevindingen zijn gebaseerd op een internationaal onderzoek waaraan in totaal 7.000 consumenten uit 13 landen (waarvan 500 uit Nederland) deelnamen. Hoewel 41 procent een goede score is, zijn de Nederlandse autokopers minder enthousiast over elektrisch rijden dan de gemiddelde consument wereldwijd (daarvan zegt namelijk 60 procent te overwegen om binnen drie jaar een elektrische auto te kopen). De elektrische auto is het populairst onder de Chinese consumenten. Maar liefst 96 procent van de respondenten heeft aangegeven elektrisch te willen rijden.
15 LEAFs
Accenture mag zich sinds kort het groenste adviesbureau van Nederland noemen. Het bedrijf heeft 15 exemplaren van de elektrische Nissan LEAF toegevoegd aan zijn wagenpark. Wat betreft Accenture zijn dat nog lang niet genoeg, want het bedrijf heeft maar liefst 150 medewerkers die in een LEAF willen rijden. Tijdens een feestelijk evenement in hartje van Amsterdam kregen de LEAF-rijders hun sleutels overhandigd van Prins Maurits van Oranje, voorzitter van het Formule E-Team.
Nog geen reacties