Volvo beleeft beste verkoopjaar sinds 1990
Mede dankzij het enorme succes van de V60 Plug-in Hybrid heeft Volvo Cars Nederland een historisch goed verkoopjaar achter de rug. 2013 is zelfs het beste jaar sinds 1990. Met een marktaandeel van circa 5,8 procent sluit Volvo het jaar af als grootste premiummerk van Nederland.
Het succes van Volvo in Nederland is natuurlijk te danken aan het huidige belastingklimaat. Als zakelijk rijders gewoon 25% bijtelling zouden moeten betalen voor de 70 mille kostende V60 Plug-in Hybrid, zouden er waarschijnlijk slechts een handjevol zijn verkocht.
Maar zo is het nu eenmaal in Nederland, en dus is de semi-elektrische stationwagen binnen no-time uitgegroeid tot onbetwiste marktleider in zijn klasse. Meer dan 70 procent van de wereldwijde productie van de Volvo V60 Plug-in Hybrid eindigt in Nederland! In 2013 zijn circa 5.000 exemplaren op kenteken gezet. Per 1 januari 2014 betalen leaserijders 7% bijtelling. Dat is nog steeds heel gunstig, maar het is afwachten in hoeverre het verkoopsucces van de Plug-in Hybrid zich zal voortzetten.
De Volvo V40 met D2-dieselmotor (14% bijtelling) is overigens veruit de populairste Volvo van dit moment.
Nog geen reacties