Vernieuwde BMW 7 Serie in drie PHEV-varianten
BMW 745e, 745Le en 745Le xDrive, allemaal voorzien van zes-in-lijn benzinemotor en elektromotor
BMW levert de vernieuwde 7 Serie in drie PHEV-varianten. Het gaat om de BMW 745e, 745Le en 745Le xDrive. Ze hebben allemaal dezelfde aandrijflijn en verschijnen samen met andere versies van de vernieuwde BMW 7 Serie op 30 maart 2019 in de Nederlandse showrooms.
394 pk gecombineerd
Het plug-in hybridesysteem van de drie PHEV-versies van de vernieuwde 7 Serie bestaat uit een zescilinder-in-lijn benzinemotor met een maximumvermogen 286 pk (210 kW) en een elektromotor met een nominaal vermogen van 113 pk (83 kW) en een nominaal koppel van 265 Nm.Als de Sport-modus is geactiveerd, komt het systeemvermogen uit op 394 pk (290 kW) en maar liefst 600 Nm aan koppel.
Sprintcijfers
De prestaties zijn best indrukwekkend. De BMW 745e accelereert in 5,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u, de BMW 745Le in 5,3 seconden en de BMW 745Le xDrive in 5,1 seconden. De topsnelheid is in alle gevallen elektronisch begrensd op 250 km/u.
Puur elektrisch rijden
Puur elektrisch rijden kan ook dankzij een 12,0 kWh lithium-ion accupakke die onder de achterbank is gemonteerd. In Hybrid-modus kunnen de BMW 745e, BMW 745Le en BMW 745Le xDrive tot snelheden van 110 km/u volledig elektrisch rijden, dat 20 km/u sneller dan voorgaande modellen. In de Electric-modus is het vermogen van de elektromotor voldoende voor een snelheid van 140 km/u. De elektrische actieradius van de BMW 745e ligt tussen 54 en 58 kilometer; die van de BMW 745Le op 52 tot 55 kilometer en die van de BMW 745Le xDrive tussen de 50 en 54 kilometer.
Bagageruimte
De 46 liter grote brandstoftank bevindt zich boven de achteras. Het bagagevolume komt uit op 420 liter maar kan worden vergroot dankzij de standaard neerklapbare achterbankleuningen (40:20:40). Prijzen maakt BMW later bekend.
Nog geen reacties