achtergrondafbeelding

3 reacties

  1. Jaap schreef:

    Helaas geen antwoord of verduidelijking.

    Warmteontwikkeling kan het verouderingsproces versnellen en opladen bij zeer lage temperatuur gaat niet goed vanwege een hogere interne weerstand van de accu.

    Maar ik heb nog nooit gehoord dat een accu slijt van langzaam opladen en ik heb ook nog niet vernomen dat het slecht is om met een gedeeltelijk geladen accu te rijden.
    Sterker nog, de aandrijflijn van Toyota doet niet anders dan deelladingen opbouwen en vervolgens gelijk weer verbruiken.
    De kwaliteit van de accu is niet klakkeloos aan de hand van de laadsnelheid te bepalen want de temperatuur van de accu heeft een grote invloed op het laadproces.

  2. Eimert schreef:

    Een accu zelf testen is lastig en kost tijd. Eigenlijk kan het alleen door hem met een computer uit te lezen maar dat heb je niet voor handen Een tip is om de accu voor 100% op te laden, resetten en kijken wat het berijk is. Bij de Nissan leaf blijken er puntjes te branden.
    Ik heb zelf een Renault Zoe Q210 uit 2015 gekocht. Deze gaf naar 100% laden en resetten een bereik aan van 108km. Dat is niet veel. Na een motor update gaf deze 132km aan. Dat is weer netjes.
    De buiten temperatuur kan ook invloed hebben maar daar heb ik geen ervaring mee.

  3. Jaap schreef:

    ‘Het is namelijk mogelijk om de elektrische auto aan een gewoon stopcontact op te laden, maar dat gaat dusdanig langzaam dat het waarschijnlijk is dat de accu dan niet volledig opgeladen wordt. Dat levert slijtage op aan de accu’

    Hier wordt de suggestie gewekt dat het slechter is om met een niet volledig opgeladen accu te rijden, is hier een bron van? Ik heb een voorkeur voor een auto waarvan de batterij doorgaans tussen de 20 en 80% heeft gependeld en dat is vaker het geval bij stopcontactladers.
    Wil je de kwaliteit meten dan moet je de batterij vol laden en (bijna) leeg rijden, het aantal kWh’s wat er uit de accu is geput daarmee kun je een oordeel vellen.


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

Je kunt hier aangeven welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Voor een perfect werkende website – dus inclusief embedded content als video’s – kun je het beste alle vakjes aanvinken. Hoe dan ook: veel plezier! Lees onze volledige privacyverklaring hier.