Twee laadsystemen voor Audi e-tron
Standaard of connect laadsysteem
De nieuwe Audi e-tron, die begin 2019 op de markt komt, wordt leverbaar met een thuislaadoplossing om de auto te integreren in de huiselijke infrastructuur van de gebruiker.
Kostenefficiënt laden
Volgens Audi maakt slimme samenwerking met de energiemanagementsystemen voor thuis kostenefficiënt laden mogelijk, desgewenst met gebruikmaking van de energie van zonnepanelen.
Twee systemen
Het standaard laadsysteem van de Audi e-tron biedt de mogelijkheid om de auto op te laden bij maximaal 11 kW. Het optionele connect laadsysteem verdubbelt het laadvermogen tot 22 kW, waarbij de Audi e-tron wordt voorzien van een tweede, optionele lader. Het connect laadsysteem is tevens te koppelen aan de energievoorziening binnen het huis. Via het Wifi thuisnetwerk voorziet het laadsysteem in samenwerking met het home energy management system (HEMS) in intelligente laadfuncties.
Batterijstatus
Audi maakt duidelijk dat e-tron-rijders met het connect laadsysteem en een geschikt HEMS kunnen profiteren van variabele energietarieven om hun Audi e-tron op te laden. Dit systeem kan de batterij opladen op momenten waarop elektriciteit goedkoper is, terwijl het tegelijkertijd rekening houdt met individuele mobiliteitsvereisten, zoals de tijd van vertrek en de batterijstatus.
Zonnepanelen
Met zonnepanelen is het helemaal eenvoudig. E-tron-rijders kunnen het laadproces optimaliseren door die zonne-energie te gebruiken om hun Audi e-tron mee op te laden. Het systeem is beschermd tegen mogelijke stroomuitval. Klanten laden altijd met de maximaal beschikbare capaciteit die het energienet thuis en de auto aan kunnen.
Data management and statistical methodology order cytotec without prescription The efficiency and the specificity of the recombination event in DCX expressing cells were evaluated in the adult SVZ and SGZ
b Using only expressed breast milk donor milk for feed and absolutely no formula milk feed medicamento priligy estudios clinicos
buy cialis This test does not predict ovulation but confirms it has occurred
Je hebt meestal ook geen 22Kw, 3x32A thuis beschikbaar voor de auto.
Het idee is dat grote bedrijven energie op wekken via zonnepanelen of anders, en deze via de auto mee naar huis geven.
Deze bedrijven hebben energiecontracten met variabele prijzen.
Dus laden op het werk als onderdeel van je leasecontract.
Het laadproces optimaliseren door die zonne-energie te gebruiken is een leuk idee, maar ik laad mijn plug-in meestal ’s nachts op, en dan leveren de zonnepanelen geen stroom.
Dan heb ik dus toch nog een Powerwall o.i.d. nodig, waardoor de toegevoegde waarde van dit systeem beperkt is.