Tesla Model S facelift – dit is hem!
Het model waarmee het voor Tesla allemaal écht mee begon, heeft een opfrisbeurt gekregen. De neus van de Model S lijkt nu meer op de nieuwe Tesla Model 3. De grille is bijvoorbeeld verdwenen. De koplampenarmaturen zijn nu voorzien van een adaptief LED-systeem, dat meedraait in de bochten.
Het HEPA-luchtfiltersysteem uit de Model X, dat zelfs een biologische luchtaanval kan filteren, is nu ook leverbaar in de Model S. De geruchten over een Tesla Model S P100D blijken (helaas) niet te kloppen. Verder biedt Tesla twee nieuwe sierlijsten voor het interieur: Figured Ash Wood Décor en Dark Ash Wood Décor.
Versies
Het opladen van het accupakket met een standaard oplader verloopt nu een stuk sneller. De oplader is namelijk geüpgraded van 40A tot 48A. De modelversies wijzigen niet. Standaard levert Tesla de Model S als 70 met achterwielaandrijving en een 70 kWh batterij. Goed voor een rijbereik van 455 kilometer (NEDC-cijfers), een 0-100-sprint van 5,8 seconden en een topsnelheid van 225 km/u. De 70 is ook met vierwielaandrijving leverbaar. De Model S 90D vormt de volgende stap en haalt in theorie 557 kilometer, sprint in 4,4 seconden naar 100 km/u en bereikt een top van 250 km/u. Het topmodel is de Model S P90D. Wie op deze Performance-versie de Ludicrous Upgrade laat installeren, profiteert van een snellere 0-100-tijd van liefst 3,0 seconden. Zonder de upgrade duurt deze sprint 0,3 seconde langer. Behelpen is dat natuurlijk niet.
Configureren
Tesla neemt alle wijzigingen per direct in productie in de Fremont-fabriek in Californië. De vernieuwde Model S configureren kan op de website van Tesla.
Nog geen reacties