Renault Zoé geprijsd en onthuld in Genève
20.690 euro exclusief accu’s
De nieuwe elektrische Renault is 4,08 meter lang, 1,73 meter breed en 1,57 meter hoog. De wielbasis is 2,59 meter. De bagageruimte heeft een inhoud van 338 liter. De vanafprijs van 20.690 euro is inclusief BTW, maar exclusief het pakket lithium-ion accu’s. Het accupakket is te huur voor minimaal 79 euro per maand. Ook is de pechhulpdienst Renault Route Service in de prijs inbegrepen.
Elektrisch
De Zoé is uitgerust met een elektromotor die een vermogen van 65 kW (88 pk) en een maximumkoppel van 220 Nm produceert. Op volle toeren haalt de Zoé een topsnelheid van 135 km/uur en volledig opgeladen bedraagt de actieradius 210 kilometer. Het regeneratieve remsysteem dat elektrische energie terugwint tijdens het afremmen, bekend van de Fluence- en Kangoo Z.E., is verbeterd. Ook de warmtepomp is geoptimaliseerd om de impact op actieradius van de auto te beperken. Dit systeem werkt als een omkeerbare airconditioning. Het levert warmte en kou door de werking van het circuit eenvoudig om te keren. De pomp geeft ongeveer 2 kW koeling of 3 kW warmte af en verbruikt 1 kW elektriciteit. De temperatuur in de auto is door de speciale pomp ook constanter.
Range Optimizer
In tegenstelling tot de Fluence Z.E. is het accupakket niet uitneembaar en het is dus niet mogelijk om in de toekomst een leeg accupakket bij een Better Place accuwisselstation om te ruilen. Om het bereik te optimaliseren, heeft Renault de Zoe Voorzien van het zogenoemde Range Optimizer-systeem, slimme software die het energieverbruik beperkt. In stedelijk gebruik kan de bestuurder dankzij de techniek tot 25 procent van zijn beschikbare prik besparen. Bovendien staat de Zoé op de de speciaal voor elektro-auto’s ontwikkelde Energy Saver E-V banden van Michelin. Ook heeft Renault de oplaadtechniek van de Zoé zo gemaakt dat de auto bij verschillende laadpunten of stopcontacten kan opladen, ongeacht ampères of voltages. Een volledige laadsessie duurt dankzij het gepatenteerde Caméléon-laadsysteem, afhankelijk van de stroombron, dertig minuten in het beste en negen uur in het slechtste geval.
R-Link
De elektrische Zoë de eerste auto die Renault levert met R-Link, een geavanceerd infotainmentsysteem met de mogelijkheid tot internetverbinding, navigatie, multimedia en stemherkenning. Tevens kan de bestuurder dankzij het R-Link-systeem mogelijk om met eco-scoring en eco-advies de rijprestaties te verbeteren. Het systeem is te bedienen via een 7 inch touchscreen in de middenconsole. Ook standaard is het My Z.E.-systeem waarmee eenvoudig externe audioapparaten en mobiele telefoons met de auto kunnen verbinden. Tevens presenteert My Z.E. informatie over het laadniveau en (dichtstbijzijnde) oplaadpunten.
Nog geen reacties