Renault verandert strategie elektrische auto
Renault zoekt naar alternatieve marketingstrategieën om de elektrische auto in de markt te zetten. De Fransen denken dat er andere middelen nodig zijn om consumenten in de elektrische auto te krijgen.
Beleidsverandering
Volgens Stephen Norman, marketing-directeur van Renault, is een beleidsverandering nodig om de verkopen omhoog te stuwen. “We moeten ophouden met te vertellen wat de auto’s in 2030 kunnen. De elektrische auto kan ook nu al gereden worden. Consumenten hebben negatieve eigenschappen verbonden aan de EV, terwijl die er niet of nauwelijks zijn.”
Plug-in hybride
Bij de campagnes rondom de Renault ZOE leggen de Fransen de nadruk op de stille aandrijflijn. Norman: “Het is niet zo dat consumenten alleen daarom de auto zullen kopen, maar deze vernieuwende aandrijflijn staat voor kwaliteit en een innovatief ontwerp.” Eerder kondigde ook Nissan al aan maatregelen te nemen om de verkopen omhoog te stuwen. Bovendien zetten de Japanners ook in op plug-in hybride aandrijving. Daarin staan de Japanners niet alleen, ook andere autofabrikanten maken de switch van elektrisch naar hybride.
Nog geen reacties