Peugeot 3008 en 508 (SW) ook als plug-in hybride
Semi-elektrische versies arriveren in Q2 2019
De Peugeot 3008 en nieuwe Peugeot 508 (SW) zijn vanaf het tweede kwartaal van 2019 ook leverbaar als plug-in hybride. Deze versies combineren een 1.6 benzinemotor met een of twee krachtige elektromotoren en kunnen 40 tot 50 km volledig elektrisch rijden.
Peugeot 508 (SW) Hybrid
In de plug-in hybrideversie van de Peugeot 508 en Peugeot 508 SW werkt een 1.6 PureTech benzinemotor optimaal samen met een 80 kW elektromotor en een 11,8 kWh batterij. De benzine- en elektromotor leveren samen maximaal 165 kW (225 pk) en volgens de WLTP-test kan een afstand van 40 km volledig elektrisch worden gereden.
De Peugeot 508 (SW) Hybrid is altijd voorzien van voorwielaandrijving en een nieuwe 8-traps automaat (e-EAT8) die speciaal voor deze plug-in hybride ontwikkeld is. De gemiddelde CO2-uitstoot komt uit op 49 gram per km volgens WLTP.
LEES OOK: Autotest – Peugeot 508 (2018)
Peugeot 3008 Hybrid4
De aandrijflijn in de Peugeot 3008 Hybrid4 is met een maximum output van 220 kW (300 pk) iets krachtiger. Ook is de elektromotor bij dit model separaat op de achteras gemonteerd. De Peugeot 3008 Hybrid4 is dus voorzien van vierwielaandrijving.
De Peugeot 3008 Hybrid4 heeft een iets grotere batterij van 13,2 kWh en kan volgens WLTP 50 km elektrisch rijden. Ook hier is de CO2-uitstoot vastgesteld op 49 g/km.
Q2 2019
Zowel bij de Peugeot 508 Hybrid als de Peugeot 508 SW Hybrid en Peugeot 3008 Hybrid4 is de batterij op een slimme manier onder de achterbank geplaatst, zodat geen enkele liter bagageruimte verloren gaat.
De nieuwe plug-in hybrideversies zijn leverbaar vanaf het tweede kwartaal van 2019. In tegenstelling tot de Peugeot 508 Hybrid wordt de 3008 Hybrid4 uitsluitend leverbaar in de sportief getinte uitvoering GT. Later wordt ook de voorwielaangedreven Peugeot 3008 Hybrid aan het aanbod toegevoegd. Een Hybrid4-versie van de 508 en 508 SW lijkt er niet te komen.
Nog geen reacties