Nissan stelt Europese directeur voor elektrische voertuigen aan
Nissan stelt een nieuwe directeur aan die als taak heeft om de verkoop van de elektrische LEAF in Europa te vergroten. De functie is toegewezen aan oud-Infiniti-topman Jean-Pierre Diernaz. Hij verlaat zijn post als marketingcommunicatiedirecteur en hem staat de zware taak om de auto aan de man te brengen bij onder meer fleetowners en autodeelbedrijven.
Jean-Pierre Diernaz
Diernaz begon zijn carrière in de autobranche in 1994 bij de Franse afdeling van Ford waar hij een diverse functies op de marketing en communicatieafdeling bekleedde. In 2005 maakte hij de overstap naar Nissan om aan te treden als algemeen directeur voor de marketing communicatieafdeling. Twee jaar later werd hij geprezen voor zijn bijdrage aan de succesvolle campagne voor de Nissan Qashqai. Nu gaat hij een nieuwe uitdaging aan als Directeur elektrische voertuigen. Geen gemakkelijke taak, want Nissan verkocht vorig jaar 5.214 exemplaren van de LEAF in Europa, zo’n 9.000 stuks minder dan het merk in eerste instantie wilde afzetten. In Nederland zijn er sinds de verkoopstart in 2011 zo’n 693 stuks verkocht.
Nog geen reacties