Europese Nissan Leaf krijgt lagere prijs en grotere actieradius
Elektrische auto
Colin Lawther, hoofd van de technische afdeling bij Nissan, verkondigde tegen Automotive News dat het Japanse bedrijf vooral het uiterlijk en de prijs van de EV gaat aanpakken. Door de productie van de elektrische auto te verplaatsen naar Europa bespaart Nissan op de logistieke kosten en importbelastingen, hierdoor kan de prijs van de Leaf flink omlaag. Bovendien heeft Nissan dan ook geen last meer van de sterke Japanse munt. Het uiterlijk van de Leaf krijgt volgens Lawther een ‘Europees tintje’. Uitbreiding van de productie was sowieso noodzakelijk, Nissan kon niet volledig voldoen aan de vraag. De verplaatsing van de productie betekent daarnaast een kortere levertijd van wel zes tot acht weken.
Elektromotor
Vanaf februari 2013 gaat de aangepaste Nissan Leaf in productie in Engeland en recent is de autofabrikant ook begonnen met de productie van accupakketten in dezelfde fabriek. De productie van de elektromotor blijft volledig gebeuren op Japans grondgebied.
Specificaties Nissan Leaf
Actieradius
| Stad – Winter | 345 km |
| Snelweg – Winter | 250 km |
| Gecombineerd – Winter | 295 km |
| Stad – Zomer | 520 km |
| Snelweg – Zomer | 320 km |
| Gecombineerd – Zomer | 405 km |
Accu en Opladen
| Accu Capaciteit | U |
| Locatie Laadpoort | Voorzijde - Midden |
| Laadaansluiting | Type 2 |
| Laadvermogen | 6.6 kW AC |
| Laadtijd (0→370 km) | 10u45m |
| Laadsnelheid | 33 km/u |
Meer specificaties op EV-Database.nl
Nog geen reacties