Nissan-snelladers veroveren Amerika
Nissan zet flink in op de Amerikaanse markt. De Japanners plaatsen de komende 18 maanden maar liefst 500 snelladers in de Verenigde Staten. Een verdriedubbeling van het aantal snellaadpunten dat er nu staat. Ook in Europa timmert Nissan flink aan de weg.
500 snelladers
In Amerika staan nu zo’n 160 snelladers en dat zijn er te weinig om elektrisch rijden te laten slagen. Momenteel laden elektrisch rijders vooral thuis op. De openbare snelladers moeten de actieradius flink vergroten,waardoor ook langere afstanden kunnen worden afgelegd. De Japanse autofabrikant focust op het plaatsen van oplaadpunten bij Nissan-dealers, industriegebieden en op locaties in en rondom woonwijken. De omgeving van Washington DC is de eerste regio waar de snelladers uit het netwerk geplaatst worden. Nissan plaatst in deze regio zo’n 40 snelladers. Voor de Europese markt heeft Nissan 400 snelladers beschikbaar gesteld.
Love to load
Samen met The New Motion plaatst Nissan de komende jaren een groot aantal snelladers door heel Nederland. De punten behoren tot het love to load netwerk van de Amsterdamse mobiliteitsprovider en komen bij op a-locaties van AC/Autogrill en Van der Valk, voornamelijk naast snelwegen.
Crowdsourcing
Dat Nissan in zowel Europa als de Verenigde Staten werk aan het snellaadnetwerk is geen toeval. De Japanners plaatsen deze oplaadpunten omdat LEAF-rijders erom gevraagd hebben. Nissan heeft gesprekken gevoerd met een groot aantal elektrisch rijders en de belangrijke punten die zij aandroegen meegenomen in de productontwikkeling. Ook bij het ontwerpen van de nieuwe LEAF, die in 2013 moet uitkomen, zijn een groot aantal wensen van de klant meegenomen. In Nederland houdt Nissan intensief contact met LEAF-rijders via de website LEAF-hebbers.nl.
Nog geen reacties