Let op, de Tesla Model 3 komt naar Nederland!
Column Henri Stolwijk
Door Henri Stolwijk . Al jaren een vertrouwd gezicht in de automotive wereld. Hoofdredacteur AutoRAI.nl en oprichter van HSPublicity/BuroN11. |
De meest interessante auto die in 2019 onze markt bereikt: de Tesla Model 3. Hij blijkt iets duurder dan verwacht. Hij is er voorlopig vanaf 58 mille. Maar wat deze auto zo interessant maakt is natuurlijk de betrokkenheid van Elon Musk. En daarvoor is maar een reden: Musk is een bijzonder soort ondernemer. Eigenzinnig, dwars, succesvol, omstreden, superrijk, gemotiveerd. En dat boeit.
Wiet roken
Musk laat zich niks gelegen aan conventies: als hij wiet wil roken doet hij doet, hij laat zich door niemand de wet voorschrijven Maar wat heeft die man al veel gepresteerd en, zeker zo interessant, anderen tot grote prestaties opgezweept. Hij heeft zijn kapitaal verdiend als succesvol internetondernemer, waarbij vooral de oprichting en verkoop van PayPal zijn bankrekening vulde.
SpaceX
In plaats van achterover te leunen ontplooide Musk nieuwe activiteiten. Zo richtte hij SpaceX op, bedoeld om rakettechnologie verder te ontwikkelen en mensen naar Mars te brengen. Want Musk gelooft stellig dat de mensheid naar nieuwe wegen moet zoeken om te overleven.
Hyperloop
Sinds 2013 werkt Musk via Hyperloop aan een systeem om mensen in een tunnelbuis met grote snelheid te verplaatsen. In 2016 volgde de oprichting van Boring Company, bedoeld om het wegennet rondom steden door middel van tunnels te ontlasten. En hij heeft ook nog een filantropische Foundation opgericht die zich richt op steun aan rampgebieden. In alle gevallen speelt door elektriciteit opgewekte energie een rol. Allerlei mensen vinden iets van Musk, maar hij trekt zich daar weinig van aan en gaat onverdroten door om zijn idealen werkelijkheid te maken.
“Musk is dan weliswaar niet de oprichter van Tesla, maar hij geldt van meet af aan als de drijvende kracht achter de ontwikkeling van het bedrijf.”
Bommetje
Met de groei van Tesla heeft Musk een bommetje gelegd onder de mondiale auto-industrie. Hij gelooft in de toekomst van elektrisch rijden, met de dag krijgt hij wat dat betreft meer gelijk. Tegen de gevestigde orde in is Tesla van de grond gekomen. De productie heeft vaak gewankeld, maar na jaren van verlies wordt inmiddels winst gemaakt. De overgang naar massa-productie bleek lastig, maar het lijkt Musk nu toch gelukt.
Trouwe aanhangers
De Tesla Model 3 moet de echte doorbraak worden. Inmiddels produceren ook andere fabrikanten betaalbare elektrisch aangedreven auto’s, maar je kunt oprecht de vraag stellen of dat gebeurd zou zijn zonder de druk van Musk. Het merk kent een grote groep trouwe aanhangers. Duizenden mensen stortten een aankoopbedrag toen de Tesla Model 3 werd aangekondigd zonder dat ze precies wisten wat ze kochten.
Model S
Tesla is Musk, dat mag je zeggen. Hij is dan weliswaar niet de oprichter, maar hij geldt van meet af aan als de drijvende kracht achter de ontwikkeling van Tesla. Initiatiefnemers Martin Eberhard en Marc Tarpenning richtten Tesla op in juli 2003, Musk stapte een paar maanden later aan boord toen er geld nodig was. Met de Model S vestigde hij een reputatie, daarop wordt gestaag doorgebouwd. Af en toe komt Musk in het nieuws omdat hij in de ogen van velen rare dingen doet, maar anno 2019 is Tesla wel een autofabriek met toekomst. Daar draagt de Tesla Model 3 in grote mate aan bij. En dat maakt het zo ontzettend boeiend dat deze auto ook naar Nederland komt. Ik kijk er naar uit!
aygestin pills – buy bimatoprost eye drops yasmin online
generic capecitabine 500mg – how to get mefenamic acid without a prescription danazol 100 mg usa
order progesterone 200mg without prescription – buy fertomid sale fertomid cost
modafinil online order – promethazine buy online how to buy melatonin
bupropion 150 mg usa – buy orlistat 60mg without prescription order shuddha guggulu for sale
crotamiton online – aczone order online order aczone pills
order losartan 50mg generic – order keflex 500mg pill cephalexin uk
augmentin ca – cheap levoxyl pill buy synthroid cheap
cheap betnovate 20 gm – buy benoquin online buy generic benoquin
order generic flagyl – cenforce pill cenforce oral
acticin over the counter – purchase benzac sale oral retin gel
order deltasone generic – prednisolone 5mg uk order elimite sale
buy isotretinoin 10mg pills – order dapsone generic purchase deltasone online cheap
buy omnicef cheap – buy omnicef 300 mg buy generic clindamycin over the counter
artane where to buy – diclofenac gel buy online order voltaren gel
periactin price – periactin where to buy buy zanaflex pills for sale
order generic baclofen 10mg – buy baclofen 10mg sale feldene 20 mg ca
how to buy voveran – voveran cost buy generic nimotop
order mestinon 60 mg generic – order imuran without prescription azathioprine 50mg cost
purchase rumalaya – buy shallaki medication elavil 50mg uk
oral diclofenac 100mg – order aspirin 75 mg online order aspirin online
cheap celebrex – celebrex 200mg generic order indocin without prescription
mebeverine 135mg pills – order arcoxia for sale buy generic pletal
benemid 500 mg without prescription – etodolac 600mg drug order tegretol 400mg sale
gabapentin 800mg price – order generic gabapentin 800mg azulfidine 500mg cheap
besivance over the counter – buy generic carbocisteine sildamax tablet
lasuna order online – himcolin cheap order himcolin generic
I like this weblog it’s a master piece! Glad I detected this
ohttps://69v.topn google.Blog monetyze
Zeker veel credits voor Elon Musk maar vergeet vooral de vele investeerders in Tesla niet. Musk was behoorlijk vermogend na de verkoop van PayPal, maar die paar honderd miljoen dollar is maar een schijntje van het bedrag dat inmiddels in Tesla is geïnvesteerd. Om een beetje mee te doen als autofabrikant zal het snel meer dan tien miljard dollar zijn. Het aantal belangstellenden die een aanbetaling hebben gedaan voor de de diverse Tesla modellen loopt ook in de honderdduizenden.