Kia e-Niro nu ook met 39,2 kWh-batterij, vanaf 35.995 euro
Alle details op een rij
Kia breidt het aanbod van de e-Niro uit met een 39.2 kWh batterijvariant. Daarmee heeft het merk opnieuw een auto in handen die in trek zal zijn bij veel zakelijk rijders.
Kia e-Niro is succesnummer in Nederland
In de eerste tien maanden van dit jaar was elke vierde verkochte Kia een volledig elektrische auto. Met een elektrisch aandeel van 24 procent ligt Kia daarmee ver voor op het landelijke gemiddelde (13 procent). Een belangrijk deel van de elektrische verkopen komt voor rekening van de zeer succesvolle Kia e-Niro, de bestverkochte elektrische auto van Nederland in 2020.
Twee batterijversies
Met de uitbreiding van de compacte 39,2 kWh batterij, geeft Kia nu een passend vervolg aan dat succes. Tot dusver werd de e-Niro standaard geleverd met een 64 kWh batterijpakket, een vermogen van 150 kW/204 pk en een elektrische actieradius van liefst 455 kilometer (WLTP). Vanaf nu is de e-Niro er ook met een kleinere batterij van 39.2 kWh, een vermogen van 100 kW/136 pk en een range van 289 kilometer (WLTP).
Aanhanger?
Voor 39,2 kWh-uitvoering van de Kia e-Niro (in e-Soul) is er een speciale kit leverbaar die bestaat uit een fietsendragerhaak inclusief verticaal afneembare kogel. Neem je de 64 kWh-versie van de e-Niro of e-Soul, dan heb je een trekgewicht van maximaal 300 kilogram met 100 kilogram kogeldruk. Handig voor bijvoorbeeld elektrische fietsen.
Uitvoeringen
De Kia e-Niro is te bestellen als ComfortLine, DynamicLine, DynamicPlusLine en ExecutiveLine. Die laatste is exclusief voorbehouden aan de e-Niro met 64 kWh batterij. De 39,2 kWh-variant is er dus als ComfortLine, DynamicLine en DynamicPlusLine.
De Kia e-Niro is standaard uitgerust met een multimediasysteem met 8-inch scherm en achteruitrijcamera, voorbereiding voor Apple CarPlay en Android Auto, DAB+ digitale radio, een 7-inch supervision cluster, 17-inch lichtmetalen wielen, LED-dagrijverlichting en LED-achterlichten, een smartkey met start/stop en elektrisch verstel-, verwarm- en inklapbare buitenspiegels. Voor de ComfortLine is de 11 kW 3-fase on board charger optioneel. Die is vanaf de DynamicLine standaard.
Opladen
Met de 11 kW onboard lader (3-fase) is de de batterij in ruim 4 uur (39,2 kWh) of een kleine 7 uur (64 kWh) van volledig leeg tot 100 procent opgeladen.
Bijtelling Kia e-Niro in 2021
In 2021 is het belangrijk dat een batterij-elektrische onder de 40.000 euro kost om te profiteren van het laagste bijtellingstarief. De nieuwe vanafprijs van de Kia e-Niro is nu 35.995 euro (ComfortLine 39.2 kW). De prijzen van de e-Niro (ComfortLine) met het 64 kWh batterijpakket beginnen bij 38.995 euro.
Tijdelijke EV-bonus
Snelle particuliere beslissers kunnen bovendien profiteren van de tijdelijke EV-bonus van 4.000 euro die Kia momenteel bij aankoop aanbiedt. Hiermee is de e-Niro nu al te rijden vanaf 31.995 euro (ComfortLine 39.2 kW).
De kleine lettertjes: Deze bonus geldt bij een particuliere aankoop tot eind december 2020 en levering en registratie begin 2021. De fiscale waarde voor de berekening van de bijtelling blijft ongewijzigd. Consumentenadviesprijs inclusief kosten rijklaarmaken bestaande uit: het transporteren, reinigen en poetsen van de auto, de kentekenplaten, handling- en administratiekosten, recyclingbijdrage, legeskosten, kosten tenaamstelling, een modelspecifieke mattenset en een veiligheidshamer.
Kia e-Niro private lease
Een e-Niro privéleasen kan ook. De volledig elektrische Kia is er inclusief verzekering, onderhoud en reparatie nu al vanaf 449 euro per maand, gebaseerd op een looptijd van 60 maanden in combinatie 10.000 kilometer per jaar.
Nog geen reacties