Jaguar I-Pace: Dit zijn de richtprijzen
Er komen vier uitrustingsniveaus van de Jaguar I-Pace
Benieuwd naar wat de volledig elektrische Jaguar I-Pace gaat kosten? We hebben richtprijzen!
Minder dan 83.000 euro
Jaguar introduceert de I-Pace in juni dit jaar op de Nederlandse markt. Momenteel vinden er onderhandelingen plaats tussen de Nederlandse importeur en de fabriek over de prijsstelling, zo meldt Autovisie. Jaguar Land Rover Nederland hoopt de I-Pace straks voor een bedrag iets lager dan 83.000 euro aan te kunnen bieden.
Jaguar I-Pace uitrustingsniveaus
Autovisie kan ook melden dat Jaguar vier uitrustingsniveaus aan zal bieden, te weten de S, SE, HSE en First Edition. De vanafprijs van 82.500 euro – we benadrukken dat deze prijs niet definitief is – geldt voor de S-versie. De SE heeft een indicatieprijs van 90.550 euro en de HSE van 96.610 euro. Voor een richtprijs van 106.910 euro krijg je een rijk aangeklede First Edition-uitvoering. Nogmaals: het zijn richtprijzen.
Jaguar I-Pace richtprijzen
- Jaguar I-Pace S – 82.500 euro
- Jaguar I-Pace SE – 90.550 euro
- Jaguar I-Pace HSE – 96.610 euro
- Jaguar I-Pace First Edition – 106.910 euro
Jaguar I-Pace actieradius
Jaguar installeert in elke I-Pace een 400 pk en 700 Nm sterke elektromotor, gekoppeld aan een accupakket van 90 kWh. Dat moet resulteren in een actieradius van meer dan 500 kilometer, op papier dan. In de toekomst introduceert Jaguar een I-Pace met een kleinere batterij die logischerwijs ook iets goedkoper zal worden.
Zonder 22 kW AC laadmogelijkheid wordt het niks in Europa. Er ligt nu al een complete 11 of 22 kW AC infrastructuur met betaalbare stroom. 50 kW DC betekent omrijden en wachten op plekken waar je niet wilt zijn. Zelfs Mercedes heeft het licht gezien en introduceert voor zijn EQ een thuislader met 22 kW AC dus die kun je ook redelijk vlot laden op elke willekeurige 11 of 22 kW AC laadpaal, codeword : Destination Charging = laden waar je moet zijn.
Als deze richtprijzen ook daadwerkelijk de prijzen worden die de consument mag aftikken dan zal het geen verkoophit worden.
Een normaal formaat auto met een actieradius die in de praktijk 2-4 keer kleiner is dan een gemiddelde brandstofauto tegen een prijs die 3 tot 4x hoger is, om nog maar niet te spreken van de kilometerprijs en andere beperkingen van electrisch rijden. En dan vinden we het nog steeds gek dat electrisch rijden geen vlucht neemt?