EV-Nieuws: We hebben laadpalen nodig
Volgens Dr. Dieter Zetsche, CEO van Daimler, is de kans groot dat de volledig elektrische auto het wint van de waterstofauto. Wat is daar voor nodig?
53.000 extra laadpalen
Volgens Bert Klerk, voorzitter van het Formule E-Team, zijn er 53.000 extra laadpunten nodig in Nederland. Klerk vreest een tekort aan laadpunten als meer particulieren een elektrische auto gaan aanschaffen. “Zeventig procent van de mensen met een auto heeft geen eigen oprit. Die moeten aan de straat opladen.”
Steeds minder parkeerplek voor brandstofauto’s
De laadpunten worden geplaatst op parkeerplaatsen waarvan nu brandstofauto’s gebruikmaken. De komende drie jaar verdwijnen er in Amsterdam jaarlijks 250 reguliere parkeerplaatsen en in Rotterdam 150. In Den Haag verdwijnen er in twee jaar tijd zo’n 600 parkeerplekken.
Tijd om de EV te killen
Maar als het aan de miljardairs Charles en David Koch ligt, is het gewoon de brandstofauto waarin we straks rijden. De conservatieve broers willen zo’n 9 miljoen euro per jaar investeren in hun kruistocht tegen de elektrische auto. Ja, echt. Dat geld gaat naar campagnevoering tegen de EV. Waarom? Het bedrijf Koch Industries verdient zijn geld in de oliesector.
Nog geen reacties