EV-Nieuws: Tesla Model X vindt botsen niet erg
Crashtest Tesla Model X + Panoz EV-racer + Er is post! + Ioniq Electric
Altijd leuk, om auto’s in gecontroleerde toestand te laten crashen. Deze week was de Tesla Model X aan de beurt. Gordels vast. Daar gaan we.
Crashen maar
Complimenten voor Tesla. De Model X is namelijk de eerste SUV die in een crashtest van op alle punten de maximale score van vijf sterren heeft behaald. Met andere woorden: de Tesla Model X is veilig.
Ford en Deutsche Post hebben ‘spannende’ relatie
StreetScooter, een dochterbedrijf van Deutsche Post, en Ford werken samen aan de productie van bestelauto’s met elektrische aandrijflijn. De technische basis wordt gevormd door het chassis van de Ford Transit. De nieuwe bestelauto zal worden uitgerust met een speciale carrosserie die is gebaseerd op de specificaties van Deutsche Post en DHL Paket. De productiestart staat gepland voor juli 2017. Vóór eind 2018 zullen er door Deutsche Post DHL Group minstens 2.500 auto’s worden ingezet voor koeriersdiensten in steden. Hiermee wordt er met dit gezamenlijke project het grootste aantal elektrisch aangedreven middelgrote bestelauto’s in Europa geproduceerd.
Panoz GT-EV racer
Panoz, de beroemde Amerikaanse sportautoproducent, heeft tijdens de 24-uurs race van Le Mans een nieuwe elektrische racer gepresenteerd: de GT-EV. Het bedrijf Green4U Technologies, eigendom van Don Panoz, heeft als missie om met de auto deel te gaan nemen aan enduranceraces, zoals die van Le Mans. Nog niet dit jaar, maar mogelijk wel in de jaren die volgen. De Panoz-racer heeft twee elektromotoren met een vermogen van 400 tot 450 kW, vierwielaandrijving, een topsnelheid van 290 km/u, een verwisselbaar accupakket (handig tijdens pitsstops) en een actieradius van 144 tot 288 kilometer tijdens races. Het gewicht bedraagt met accupakket ongeveer 1.250 kilogram.
Productie Hyundai Ioniq Electric opgeschroefd
Hyundai heeft een luxeprobleem: de Hyundai Ioniq Electric verkoopt beter dan verwacht. Om tegemoet te komen aan de vraag en het verkorten van levertijden neemt Hyundai maatregelen: de productie opvoeren met vijftig procent. Dat betekent dat ook LG Chem aan de bak moet. Als leverancier van het accupakket moet ook deze partij de productie opvoeren om aan de vraag te kunnen voldoen. Hyundai produceert de Ioniq Electric in Ulsan. Nu gaat het om 1.200 auto’s per maand, maar dat worden er 1.800 per maand.
Nog geen reacties