EV-nieuws: géén milieuzones, dus elektrisch rijden
De Tweede Kamer zet de bijl in lokale milieuzones. Naar goed liberaal gedachtengoed hebben autobezitters de vrijheid met hun roetende diesels te rijden waar ze maar willen. Ze hebben er toch voor betaald? Nou dan! Steden zoeken naarstig naar alternatieven om de luchtkwaliteit te verbeteren. Elektrisch rijden dan maar?
Case: Timmerhuis Rotterdam
Appartementen en kantoren mét elektrische deelauto’s in de garage? Je ziet het bij het onlangs geopende Timmerhuis in Rotterdam. De 84 appartementsbewoners beschikken over vier elektrische BMW’s i3. Voor BMW een perfecte manier om de visie op duurzame stedelijke mobiliteit gestalte te geven. En voor projectontwikkelaar Heijmans zijn de auto’s natuurlijk een mooie extra bij de verkoop. De BMW’s krijgen hun stroom van 27 zonnepanelen op het dak.
Case: COP21 Parijs
Ook Renault en Nissan breken een lans voor schonere lucht in de steden: tijdens de klimaatconferentie in Parijs eerder deze maand reden de 200 elektrische auto’s samen 175.000 kilometer. Besparing: 182 vaten ruwe olie en daarmee 18 ton CO2.
Case: Busvervoer Eindhoven
Eindhoven doet ook mee: busbouwer VDL mag 40 elektrische bussen leveren aan de stad Eindhoven. Het gaat om de nieuw ontwikkelde, 18 meter lange Citea SLFA. De bussen rijden in en rond de stad, met als doel de lokale luchtkwaliteit te verbeteren.
Nog geen reacties