EN-V 2.0 toont toekomstvisie GM op stadsmobiliteit
EN-V 2.0
De EN-V 2.0 is, net als zijn voorganger die op de wereldtentoonstelling van 2010 in Shanghai debuteerde, groot genoeg voor twee inzittenden. Wel heeft General Motors de wielbasis langer gemaakt om de rijeigenschappen te verbeteren. Ook zorgt deze aangepaste wielbasis ervoor dat er nu ruimte is voor bagage. Nieuw is ook de aangepaste ophanging van de achterwielen en de toevoeging van een airconditioning.
2020
De naam EN-V betekent Electric Networked-Vehicle en dat blijkt ook wel uit de innovatieve technologieen die General Motors in de auto heeft verwerkt zoals een telematicasysteem, draadloos internet en GPS-navigatie. Volledig opgeladen kan de EN-V 2.0 zo’n 40 kilometer volledig elektrisch rijden.Voorlopig kunnen we deze opvallende EN-V stadspods niet tegenkomen op de openbare weg, General Motors heeft voorzichtig bekendgemaakt dat de EN-V 2.0 op zijn vroegst in 2020 op de markt verschijnt. In de tussentijd wil GM de vreemd ogende auto’s testen in China.
Nog geen reacties