Elektrische Volvo XC40 krijgt de naam XC40 Recharge
Marktintroductie: 2020
Volvo heeft de naam van de batterije-elektrische versie van de XC40 wereldkundig gemaakt. De auto krijgt de naam Volvo XC40 Recharge. Weer eens wat anders dan ‘Electric’.
Gesloten grille
De volledig elektrische Volvo XC40 Recharge is aan de voorzijde te herkennen aan de gesloten grille die is uitgevoerd in de kleur van de carrosserie. Omdat een elektrische auto minder luchtstroom nodig heeft voor koeling, is een traditionele, open grille overbodig geworden. Volvo profiteert direct van deze dichte grille door er de sensoren van het nieuwe ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) achter te verwerken.
Bagageruimte voorin
Uniek voor de XC40 Recharge is de extra opbergruimte van ongeveer 30 liter in een speciaal compartiment ónder de motorkap. Dit was mogelijk omdat een elektromotor minder ruimte in beslag neemt dan een traditionele verbrandingsmotor. Dit is vooral een ruimte voor de laadkabel.
Acht carrosseriekleuren
Volvo levert de XC40 Recharge in acht carrosseriekleuren waaronder de nieuwe metallic kleur Sage Green. Het dak is altijd in het zwart uitgevoerd. Verder kan de klant kiezen uit twee nieuwe designs voor de lichtmetalen velgen (19- en 20-inch). Het interieur is voorzien van sportieve stylingdetails en vloermatten die vervaardigd zijn uit gerecycled materiaal.
Nieuw infotainmentsysteem met Android
De XC40 Recharge krijgt daarnaast als eerste Volvo een infotainmentsysteem voorzien van het besturingssysteem Android. Het nieuwe systeem voorziet in een volledige integratie van Android Automotive OS. Dit systeem biedt realtime updates voor services zoals Google Maps en Google Assistant en automotive-apps die ontwikkeld zijn door een wereldwijde community van ontwikkelaars.
Onthullig nabij
De onthulling van de elektrische Volvo XC40 Recharge vindt plaats op 16 oktober in de Verenigde Staten. De marktintroductie vindt plaats in de loop van 2020. Prijzen en specificaties maakt Volvo later bekend.
Ik ben vooral benieuwd naar de prijs….waar ik ook een beetje voor vrees, volvo kenende .
Als ze een beetje competitief willen blijven in de EV markt zal de prijs beneden de 59.000 moeten blijven denk ik want dan zijn er betere opties.