Elektrisch rijden: al het goede komt in tweeën
In de wereld van elektrisch rijden lijkt het de afgelopen tijd om het getal 2 te draaien.
Twee is het getal van samenwerking en tact. Voor wie daarin gelooft. Maar goed, als ergens geloof een belangrijke rol speelt, dan is het wel in de wereld van auto’s met een stekker.
94 snelladers
Fastned, exploitant van snelladers, gaat de grens over. Er is 2 miljoen aan Europese subsidie toegezegd om een snelladernetwerk in Duitsland van de grond te krijgen. Voor de 94 locaties heeft de Nederlandse start up overigens zo’n 20 miljoen euro nodig.
Vier miljard kilometer
Nog een succes dat begin met het cijfer 2: Renault en Nissan hebben samen de 200.000e elektrische auto verkocht. Daar hadden de merken vier jaar voor nodig. De vloot elektrische auto’s van Renault en Nissan hebben samen vier miljard elektrische kilometer gereden.
9 ton
Terug naar Nederland: Heineken gaat in Amsterdam elektrische trucks inzetten voor het rondbrengen van bier. De 9 ton zware GINAF kan tweehonderd kilometer elektrisch rijden. Amsterdam (020) is de tweede stad waar de Nederlandse biergigant elektrisch gaat rijden. In oktober vorig jaar startte Heineken met distributie met elektrische trucks in Rotterdam. Heineken streeft naar emissievrije distributie in de steden vanaf 2020.
350 auto’s
Om toch een beetje los te raken van alle tweeën: Smart heeft aangekondigd 350 nieuwe elektrisch aangedreven Smarts via Car2go in Amsterdam in te zetten. Daarmee breidt de vloot uit met vijftig exemplaren. De auto’s rijden gemiddeld zo’n negenduizend kilometer per jaar. In totaal heeft de vloot ruim acht miljoen kilometer elektrisch gereden in de hoofdstad.
Nog geen reacties